نماینده تفت و میبد:

صنایع به مسئولیت خود در قبال کارگران غیربومی پایبند باشند

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی: افزایش مهاجرت شهروندان سایر استان‌ها به میبد سبب بروز پیامد‌های منفی زیادی شده است.

به گزارش یزدی نیوز سید جلیل میرمحمدی در نشست شورای فرهنگ عمومی میبد گفت: مهاجرت به این شهرستان به دلیل اشتغال در صنعت، تبعات قابل توجه فرهنگی، امنیتی و اقتصادی به وجود آورده است.

وی افزود: به عنوان مثال در قضیه مسکن نهضت ملی شاهد ثبت نام تعداد بسیاری زیادی از افراد غیربومی هستیم در حالی که این شهرستان در زمینه تامین زمین با مشکل مواجه است.

این نماینده مجلس خواستار تامین هزینه‌های مسکن کارگران غیربومی توسط صنایع میبد شد و تصریح کرد: این صنایع باید مسئولیت خود را ایفا کرده و مشکل کمبود زمین برای ساخت مسکن این کارگران را تأمین کنند.

میرمحمدی از کم سوادی در میبد به عنوان یکی از پیامد‌های مهاجرت گسترده به این شهر یاد کرد و ادامه داد: کسانی که بیشترین استفاده را از این افراد می‌کنند، باید بیش از گذشته به مسئولیت اجتماعی خود پایبند باشند.

سرپرست فرمانداری میبد هم اظهار داشت: تهاجم فرهنگی دشمن و همچنین افزایش مهاجرت به میبد از مهمترین دلایل مشکل فرهنگی این شهر به شمار آمده و باید برای حل آن به سوی استفاده از ظرفیت مردم، شورای محلات و پایگاه‌های مساجد برویم.

سید اسماعیل سجادی پور افزود: ایجاد محور‌های گردشگری فرهنگی نظیر گنجینه دفاع مقدس و خانه آیت الله حائری و روستای رکن آباد به عنوان دومین روستای شهیدپرور به عنوان راه‌هایی برای رفع مشکل فرهنگی در دستورکار قرار دارد.

وی تأکید کرد که صنعت هم باید به حمایت از حوزه نرم افزاری تقویت فرهنگی شهر بپردازد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..