سند غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در یزد تدوین شود

به گزارش یزدی نیوزسرپرست فرمانداری یزد با اشاره به ضرورت استفاده از ایام تعطیل برای رفع مشکلات تحصیلی و فرهنگی دانش‌آموزان، گفت: تدوین سند غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از وظایف آموزش و پرورش است.

 "مصطفی سالاری" در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های عملیاتی در حوزه آموزش و پرورش،‌ اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش باید براساس اطلاعات و داده‌های آماری از جامعه هدف خود برنامه‌ریزی کند.

وی تدوین سند غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان را از جمله وظایف آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: شناسایی آسیب هایی که در نه ماه تحصیلی دانش آموزان با آن درگیر هستند و اجرای برنامه هایی برای رفع آنها می تواند یکی از اقدامات مؤثر در این ایام باشد.

سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به ۲۲ سال صدرنشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری افزود: این صدرنشینی پیاپی موجب افتخار و مباهات هر یزدی است، اما موضوعی که باید در کنار این موفقیت مدنظر قرار گیرد بحث ارتقاء توانمندسازی دانش‌آموزان و آماده نمودن آن ها برای قبول مسئولیت در آینده است.

سالاری خواستار استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در موضوع غنی سازی اوقات فراغت شد و تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در جامعه توسط خود مردم در قالب تشکل های غیردولتی و مردمی حل و فصل می شود که قطعاً در این زمینه نیز می توانند تأثیرات خوبی را داشته باشند.

وی با تأکید بر توجه به نیازها و درخواست های دانش آموزان، مفرح و شاد بودن برنامه های اوقافت فراغت دانش آموزان، خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی‌ها نباید هیچ گونه الزام و اجباری برای دانش آموزان باشد بلکه باید خواست و علایق جامعه هدف مدنظر برنامه ریزان قرار گیرد.

این مقام مسئول با انتقاد از موازی کاری برخی از دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ای اوقات فراغت، تصریح کرد: باید در بحث اوقات فراغت از کارهای موازی پرهیز شود و از این رو باید با تعامل سایر نهادها و ارگان‌ها بهترین برنامه را جهت غنی ساختن اوقات فراغت داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری یزد در پایان بر ارائه راهکارها و برنامه‌های تأثیرگذار در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش توسط اعضای شورای آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا شهرستان یزد الگویی برای سایر شهرستان‌های استان باشد.
 

منبع: ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..