نیاز استان یزد به ۴۶۲مدرسه جدید

مدیرکل آموزش و پرورش استان: در سطح استان یزد به ساخت ۴۶۲مدرسه جدید نیاز داریم.

به گزارش یزدی نیوز محسن موحدی فرد در نشست شورای آموزش و پرورش میبد درباره وضعیت فضای آموزشی استان گفت: در حال حاضر در سطح استان یزد به ساخت ۴۶۲مدرسه و در شهر یزد به ساخت و ساز ۲۴۰مدرسه نیاز است، اما در شهرستان میبد با توجه به نهضت مدرسه سازی و تکمیل طرح احداث ۱۰۰مدرسه، کمبود فضای آموزشی نخواهیم داشت.

وی همچنین از رتبه برتر میبد در کنکور سراسری خبر داد و افزود: آموزش و پرورش میبد در کنکور سال ۱۴۰۰ در همه گروه‌های آموزشی با میانگین ۵۲/۲۷ درصد رتبه اول استان یزد را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: تصمیم‌هایی که در شورای آموزش و پرورش گرفته می‌شود، در سطح شهرستان، استان و کشور اجرایی شده و بر این اساس، این شورا رتبه اول عملکرد را در استان دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز با تبریک کسب رتبه اول کنکور سراسری به آموزش و پرورش و دانش آموزان میبدی گفت: این موفقیت در سایه تلاش آموزش و پرورش، دانش آموزان و کوشش معلمان، مربیان، مدیران و همه کسانی که همراه کاروان نور دانش آموزی بوده اند، به دست آمده است.

آیت الله علیرضا اعرافی سرآغاز تعلیم و تربیت را از سال‌های کودکی و در خانه توصیف کرد و ادامه داد: این مسیر تا مدرسه و دانشگاه ادامه پیدا می‌کند؛ بنابراین رفع موانع مرتبط به آموزش باید در اولویت همه برنامه‌های شهر و استان و کشور قرار گیرد.

وی اظهار داشت: همه مردم، مسئولان و خیرین باید به آموزش و پرورش در تمام ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری اعم از دانش، معیشت، ساخت و ساز، برنامه، درس و فناوری خدمت کرده و هم افزایی و تعامل با آموزش و پرورش را در اولویت همه برنامه‌ریزی‌ها قرار دهند.

در این نشست مقرر شد طرح ساخت یکی از مدارس میبد با معماری ایرانی اسلامی در دستور کار قرار گیرد و به عنوان الگو در سطح استان و کشور معرفی شود.

اهتمام جدی به فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه‌ای دانش آموزان در قالب طرح جامع و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و انجام واکسیناسیون فرهنگیان از دیگر مباحث این نشست بود.

در پایان این جلسه از حسین فلاح فرماندار سابق میبد به دلیل تلاش‌های گسترده در طرح نهضت مدرسه سازی و همچنین دکتر مهدی حفیظی رئیس شبکه بهداشت و درمان به دلیل اقدامات انجام گرفته در دوران کرونا تقدیر شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..