بهره برداری از یک اقامتگاه سنتی در یزد

یک واحد اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی یزد به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوز معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: اقامتگاه سنتی دربار یزد در مجاورت آب‌ انبار رستم گیو با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان، افتتاح و کار خود را آغاز کرد.

محمد میرشمسی افزود: این اقامتگاه سنتی در عمارتی سنتی متعلق به اواخر دوره قاجار به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال تجهیز و راه‌اندازی شده که ۴۰ میلیارد ریال آن تسهیلات پرداخت شده از منابع بخش رونق تولید و جهش تولید بوده است.

وی ادامه داد: این اقامتگاه سنتی (هتل بوتیک)، دارای ۲۰ اتاق، ۶۰ تخت و متشکل از فضا‌های اقامتی، رستوران و … است که با راه‌اندازی آن زمینه اشتغال برای ۳۰ نفر فراهم می‌شود.

میرشمسی با بیان اینکه رشد و توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاری و فعالان بخش گردشگری عامل رونق، تحرک و اشتغال‌زایی این بخش می‌شود، گفت: بر این اساس می‌توان نسبت به اجرای طرح‌های در دست احداث یا مرمت و بازسازی و پیگیری روند طرح‌ها با تمام توان اقدام کرد.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تأکید کرد که در نتیجه با وجود شرایط خاص اقتصادی، ناشی از شیوع و تداوم بیماری کرونا، طرح‌های شاخص در مسیر‌های گردشگری شهر یزد آماده بهره‌برداری هستند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..