معاون دادگستری یزد:

حجم بالای تخلفات ساختمانی استان یزد اصلاً زیبنده نیست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با بیان این که حجم بالای تخلفات ساختمانی در استان یزد نسبت به سایر استان‌ها اصلا زیبنده نیست، گفت: باید در حوزه تقویت فرهنگ ساخت و ساز کار اقنایی اثرگذار صورت گیرد.

«محمد حسین رحیمی زاده» در نشست با رئیس و جمعی از اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی استان با اشاره به حجم انبوهی از ساخت و سازهای غیر مجاز در استان، گفت: باید فواید ساخت و ساز اصولی و مضرات عدم توجه به قوانین استاندار ساختمان برای مردم تبیین شود.

وی تصریح کرد: نظام مهندسی باید به دور از حاشیه ها به صورت جد وارد میدان ساخت و ساز قانونی شود و با فرهنگسازی مردم را به این سمت سوق دهد.

رحیمی زاده با بیان اینکه متاسفانه ذهنیتی خوبی نسبت به نظارت بر روند ساخت و ساز وجود ندارد، تصریح کرد: باید این نگاه اصلاح شود البته در هر جمع نواقصی وجود دارد که باید اصلاح شود.

وی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در جهت بالابردن فرهنگ مردم در حوزه ساخت وساز تاکید کرد و افزود: باید یک کار اقنایی قوی در حوزه ساخت و ساز انجام گیرد و مردم نیز قطعا اگر ضرورت کار را دریابند همراهی خواهند کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد اضافه کرد: باید فرهنگ مشاوره در حوزه های مختلف به ویژه حوزه های فعالیت های تخصصی در جامعه تقویت شود.

رحیمی زاده بر لزوم رعایت حداقل و خط قرمز هایی در حوزه ساختمان و تایید آن توسط نظام مهندسی تاکید کرد و گفت: البته رویه ها نباید به گونه ای باشد که زمینه معطلی مردم را فراهم کند بلکه باید در اسرع وقت به دنبال صدور مجوزها بود.

وی با بیان اینکه خط قرمز دادگستری کل استان عدم رعایت نکات ایمنی است که جان و مال مردم را به خطر می اندازد، گفت: جهت هرگونه اقدام پیشگیرانه در روند ساخت و ساز دادگستری تمام قد در میدان حضورخواهد داشت.

رحیمی زاده با اشاره به آغاز فرآیند ساخت پروژه های مسکن ملی تصریح کرد: باید نظارت کامل و دقیق صورت گیرد تا ساختمان های منطبق با استانداردها بنا شود.

وی افزود: مردم می توانند در راستای کاهش تخلفات ساختمانی کمک کنند و با ثبت تخلفات در سامانه سجام به صورت مستند و مستدل حافظ نظم و امنیت جامعه باشند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، در این نشست مجتبی فرهمند رئیس سازمان نظام مهندسی استان گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این مجموعه در خصوص اصلاح و بهبود روند ساخت و ساز در استان ارائه کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..