مدارس ابتدایی استان یزد غیرحضوری شد

بر اساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا مدارس ابتدایی استان غیرحضوری شد.

علی اکبر عزیزی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد درباره آخرین مصوبات ستاد استانی کرونا گفت: از روز پنجشنبه که حضوری شدن مدارس اعلام شد، خانواده‌های بسیاری نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرده و دغدغه‌های خود را به ما اعلام کرده اند

وی با تأکید بر اینکه سلامتی دانش آموزان از اهمیت فراوانی برخوردار است، افزود: امروز مقرر شد که همه مهدکودک‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و مدارس ابتدایی نیز به صورت غیرحضوری به فعالیت بپردازند.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: مدارس استثنایی هم با توجه به آسیب پذیر بودن دانش آموزان آن در سراسر استان به صورت غیرحضوری خواهند بود.

عزیزی تصمیم گیری درباره مقطع اول و دوم متوسطه را به مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها واگذار کرد و ادامه داد: مدارس در این مقاطع در سراسر استان به صورت حضوری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اگر دانشگاه علوم پزشکی یا مراکز پزشکی شهرستان‌ها به این نتیجه برسند که فراگیری بیماری در کلاس یا مدرسه زیاد است، ابتدا کلاس و سپس مدرسه تعطیل می‌شود.

وی با تأکید بر نظارت هوشمند بر مدارس گفت: اگر بیماری در مدرسه‌ای افزایش یابد این مدرسه به صورت هوشمند تعطیل شده و اجازه گسترش بیماری را نخواهیم داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه تعطیلی مدارس را نمی‌دهد، اضافه کرد: ما به صورت هوشمند هر جا احساس کنیم که مدرسه شرایط حضوری را ندارند، بلافاصله اقدام به غیرحضوری کردن آموزش در این مدرسه می‌کنیم.

عزیزی ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود و اینکه برخی از دانش آموزان یا معلمان به این بیماری مبتلا بوده و امکان حضور در کلاس را ندارند، آموزش‌ها همچنان به صورت ترکیبی از حضوری و غیرحضوری ادامه می‌یابد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..