مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی:

اختصاص رتبه پنجم کشوری به استان یزد در کاهش تلفات جاده‌ای

مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به کاهش هشت درصدی فوتی تصادفات جاده‌ای یزد، گفت: رتبه پنجم کشوری در حوزه کاهش تلفات جاده‌ای به استان یزد اختصاص یافت.

به گزارش یزدی نیوز«حسن جانفدا» با اشاره به این‌که طی ۱۰ سال اخیر، در برخی سنوات سالانه بیش از ۵۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان باخته‌اند،‌ اظهار کرد: با نصب دوربین‌های کنترل سرعت از تیرماه سال گذشته، آمار فوت‌شدگان در تصادفات دورن شهری و برون شهری استان کاهش یافته است.

وی نظارت پلیس و نصب دوربین‌های کنترل سرعت را عامل جدی کاهش تصادفات درون و برون‌شهری دانست و گفت: در همین راستا استان یزد رتبه پنجم کشوری را در کاهش تلفات جاده‌ای به خود اختصاص داده است.

جانفدا با اشاره به کاهش ۲۴۳ نفری آمار تصادفات درون و برون‌شهری پارسال در استان، تصریح کرد: آمار فوت‌شدگان تصادفات جاده‌ای استان در سال ۹۴ نسبت به زمان مشابه در سال ۹۳، هشت درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: نصب دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در کاهش و جلوگیری از این تلفات است.

مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایای استان با اشاره به این‌که هم‌اکنون، ۱۰۴ دوربین ثبت سرعت و نظارتی در سطح شهر یزد نصب شده است، گفت: این رقم در آینده‌ای نزدیک به ۲۰۰ دوربین افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تبدیل شدن افزایش مجروحان حوادث ترافیکی به معضلی برای شهر یزد، اظهار کرد: طبق آمار رسمی پزشکی قانونی این آمار در سال ۹۴ نسبت به‌مدت مشابه در سال ۹۳، به میزان ۳۵ درصد افزایش یافته است.

جانفدا با بیان این‌که دوربین‌های کنترل و ثبت سرعت، حافظ جان رانندگان و عابران پیاده است، نارضایتی برخی شهروندان در مورد نصب این دوربین‌ها را با مقوله سلامت مردم سازگار ندانست.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..