مدیریت مصرف، جایگزین طرح خاموشی چاه‌های کشاورزی

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد: در نصب کنتور هوشمند بر چاه‌ها مدیریت مصرف به دست خود کشاورزان است.

به گزارش یزدی نیوز، جواد منصوری در خصوص نصب کنتور هوشمند بر چاه‌های آب کشاورزی در استان یزد گفت: خاموشی چاه‌های کشاورزی از سال ۹۵ در استان با همکاری خوب بین دستگاه‌های متولی در استان عملیاتی شد که البته در ابتدا به صورت پایلوت در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه و سپس در تمام استان انجام گرفت و نتایج خوبی در این زمینه بدست آمد

وی افزود: طرح خاموشی چاه‎های کشاورزی که تا سال گذشته در استان اجرا می‌شد بعضاً با گلایه و نارضایتی برخی کشاورزان مواجه بود، بنابراین در قانون، نصب کنتور‌های هوشمند و تحویل حجمی آب به کشاورزان دیده شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اظهار داشت: در این راستا ۸۰ درصد چاه‌های کشاورزی به این کنتور‌ها مجهز شده و ۴۹۰ چاه دیگر نیز باید تجهیز شوند و در بخش صنعت نیز ۷۰ درصد به کنتور هوشمند تجهیز شده‌اند.

منصوری تصریح کرد: امیدواریم این طرح تا پایان امسال تکمیل شوند و از طرح خاموشی چاه‌ها به تحویل حجمی آب برسیم تا کشاورزان و صنایع براساس نیاز آبی، آب واگذار شده به خودشان را مدیریت مصرف کنند.

وی ادامه داد: ما به هیچ وجه طرح خاموشی چاه‌های کشاورزی را در دستور کار نداریم بلکه ساماندهی و مدیریت چگونگی مصرف را به خود کشاورزان هر منطقه واگذار کردیم تا آن‌ها به صلاحدید خود و نوع کاشت محصول، مصرف آب را ساماندهی و مدیریت کرده تا بتوانند استفاده بهینه از سهمیه اختصاصی انجام دهند.

منصوری گفت: در طرح نصب کنتور هوشمند برای هر منطقه سهمیه خاص خود و شارژ مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار دادیم تا خودشان مدیریت کنند و طبق صلاحدید کشاورزان و سهمیه اختصاصی انجام دهند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تأکید کرد که به کشاورزان آموزش‌های لازم را داده ایم تا چگونه مصرف کنند و چطور کشت داشته باشند تا در ایام مختلف سال بتوانند از سهمیه اختصاصی داده شده استفاده بهینه بکنند.

منصوری گفت: در طرح نصب کنتور هوشمند و کارت شارژ استفاده از آب سهمیه‌ای به هر منطقه شرایط کشاورزان و نوع کشت آن‌ها را هم در نظر گرفته ایم تا کشاورزان در این زمینه متضرر نشوند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..