نیاز مدیران به خلاقیت و ارائه راهکار‌های متنوع

نماینده ولی فقیه در استان یزد: خلاقیت و ارائه راهکاری های متنوع، مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیاز مدیران و مسئولان برای ساماندهی و حل مشکلات است.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله ناصری در دیدار با کمیته هم اندیشی دانشگاهیان ستاد دهه فجر استان یزد، همت بلند را کارسازترین حرکت در مسیر رسیدن به تعالی و اهداف دانست و گفت: مردان بزرگ با همت بلند به جایی رسیده اند و این یک مطلب ارزشمند است که در همه زمان‌ها کاربرد دارد.

وی افزود: امام خمینی (ره) همت بلندی داشت و در همه امور به افق بلندمدت نگاه می‌کرد و در کنار همت بلند، آینده نگری داشت.

امام جمعه یزد عمل به قوانین الهی را وظیفه همه مسئولان عنوان کرد و اظهار داشت: امروز متاسفانه عده‌ای فقط به دنبال قوانین جهانی و برخاسته از معز‌های متزلزل می‌روند و قوانین الهی را نادیده می‌گیرند، در حالی که قوانین زمینی نیز باید بر اساس قوانین الهی باشد.

ناصری تحول سیستم آموزشی را خدمت به انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: آموزش‌های ما باید از شیوه‌های سطحی نگرانه خارج شود، جوانان ما استعداد‌های بسیار خلاق و سرشاری دارند که باید از آن‌ها به درستی استفاده شود.

وی با بیان اینکه مدیران امروز کشور باید راهکار‌های خوب و کارگشا برای حل مسائل داشته باشند، ادامه داد: از آنجا که مدیران ما بزرگ شده همین سیستم آموزشی هستند، اغلب راهکار و خلاقیت ندارند و به همین دلیل است که گاه می‌بینیم رهنمود‌های رهبری در حوزه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی و … به درستی به اجرا در نمی‌آید.

نماینده ولی فقیه گفت: فرمانده جنگ اگر راهکار نداشته باشد همواره در محاصره می‌ماند بنابراین باید برای اینکه مدیران آینده این کشور افراد خلاق و دارای قدرت تفکر و تعقل قوی باشند، باید از هم اکنون کادرسازی کنیم.

ناصری خاطرنشان ساخت: قرآن انسان را به دلیل تفکر نکردن توبیخ می‌کند و امیدواریم با تحول در سیستم آموزشی و بازگرداندن تفکر، تعقل و تدین در سیستم آموزشی، در مسیری گام برداریم که هم عمل به قرآن باشد و هم کادرسازی برای آینده صورت گرفته باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..