حل مشکلات مدارس غیردولتی استان یزد

استاندار یزد: باید مشکلات مربوط به مدارس غیر دولتی حل شود و مصوبات شورای آموزش و پرورش در این زمینه هرچه سریع تر اجرایی شود.

به گزارش یزدی نیوز فاطمی در نشست شورای آموزش و پرورش با محوریت بررسی مسائل و مشکلات مدارس غیر دولتی استان گفت: باید کمیت و کیفیت آموزشی را همراه با عدالت آموزشی در مدارس دولتی استان داشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: باید مشکلات مربوط به مدارس غیر دولتی حل شود و خواستار اجرایی شدن مصوبات شورای آموزش و پرورش در این خصوص شد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز با اشاره به تخصیص زمین برای مدارس غیردولتی افزود: مقرر شد در این زمینه کارگروهی در اموزش و پرورش تشکیل شود و مشکلات احصاء و راهکار‌های عملیاتی برای زمین دار شدن این موسسات پیشنهاد شود.

 

موحدی فرد افزود: تصمیم بر این شد تا معلمین مدارس غیر دولتی نیز از امکانات رفاهی آموزش و پرورش بهره‌مند شوند.

 

وی همچنین افزود: دراین نشست مقرر شد تا موارد حمایتی قانون مدارس غیردولتی در سطح ملی پیگیری شود.

 

اختصاص زمین جهت احداث فضای آموزشی، اختصاص زمین‌های مازاد آموزش و پرورش به موسسات جهت احداث مدرسه با ضوابط خاص، پیگیری اختصاص شناسه ملی جهت افتتاح حساب بانکی، همسان سازی نیرو‌های شاغل در مدارس غیردولتی در بهره گیری از خدمات رفاهی و آموزشی و تسهیل تائید فضای آموزشی برای در اختیار قرار دادن به مدارس غیر دولتی از درخواست‌های پیشنهادی این نشست بود.

 

دراستان هم اکنون ۵۹۳ واحد اموزش غیر دولتی شامل ۳۱۲ مدرسه و ۲۸۱ واحد پیش دبستانی مشغول به فعالیت هستند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..