کلاهبرداری با ترفند سفر‌های سیاحتی و زیارتی

رئیس پلیس آگاهی استان یزد: وقوع کلاهبرداری تحت عنوان امور سیاحتی و گردشگری از مواردی است که این روز‌ها شاهد آن هستیم.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ محمدرضا حناساب گفت: کلاهبرداران در این روش با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به تلفن همراه شهروندان، چاپ آگهی در مطبوعات و یا پخش آگهی در سطح شهر تحت عنوان اعزام مسافران و گردشگران در ایام نوروز به شهر‌ها و کشور‌های مختف از طریق تور‌های گردشگری می‌کنند.

وی افزود: شهروندان پس از ثبت نام و پرداخت وجه نسبت به تهیه بلیط اقدام کرده و هنگام سررسید پرواز پس از مراجعه به فرودگاه پی به جعلی بودن بلیط‌ها برده و متعاقب آن متوجه می‌شوند شرکت مذکور تعطیل و متهمان متواری شده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به وقوع کلاهبرداری در بستر سایت‌های اینترنتی (دیوار و شیپور و …) تصریح کرد: کلاهبرداران در این روش تحت عنوان خریدار و یا فروشنده و با شگرد‌های مختلف از جمله (درخواست واریز بیعانه، ارائه رسید‌های جعلی واریز وجه و …) اقدام کرده و بدین ترتیب موفق به کلاهبرداری از شهروندان می‌شوند.

حناساب ادامه داد: وقوع کلاهبرداری تحت عنوان ارسال پیامکی از دیگر مواردی است که کلاهبرداران در این روش اقدام به ارسال پیامک تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی بن کالا، پرداخت قبوض تلفن همراه، قرعه کشی خودرو و … کرده و در ادامه درخواست واریز وجه می‌نمایند.

وی با اشاره به کلاهبرداری تلفنی (کارت به کارت) گفت: در این روش کلاهبرداران با شهروندان تماس گرفته و تحت عناوین مختلف از جمله برنده شدن در قرعه کشی مسابقات رادیو و تلویزیون، خوش حسابی و اختصاص مبلغی به عنوان کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و … آنان را پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فریب و نیرنگ موفق به انتقال وجوه شهروندان به حساب‌های در اختیار خود می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی استان از ارائه ارز اسکناس و ایران چک جعلی به عنوان یکی دیگر از شیوه‌های کلاهبرداری یاد کرد و خاطرنشان ساخت: افراد کلاهبردار و سودجود پس از انجام معاملات خود با روش‌های مختلف اقدام به ارائه ارز، اسکناس و ایران چک‌های جعلی می‌کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..