امام جمعه یزد:

حافظان و قاریان قرآن آموزه‌های قرآنی را در جامعه نشر دهند

امام جمعه یزد گفت: حافظان و قاریان قرآن باید با توجه به معانی، مفاهیم و تفاسیر قرآن کریم، آموزه‌های قرآنی را در جامعه نشر دهند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری،  در مراسم تقدیر از برگزیدگان قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: امروز در دورانی قرار گرفته ایم که شیطنت‌های شیاطین در دنیا بسیار است و شبهات بسیاری را ایجاد می کنند و به مسائلی دامن زده و می خواهند انسانها را به سوی گمراهی و پوچی هدایت کنند و در این مسیر تلاش های بسیاری انجام می دهند.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک کشور اسلامی، خط و راهی که انتخاب کرده ایم، راه اصیل اسلامی است و راهی است که مسیر انسان به خدا و به کمال منتهی می شود.

ناصری بیان کرد: در این زمان باید نسبت به حفظ دین، اعتقادات و انقلابمان بسیار حساس باشیم و در این مسیر خود، فرزندان و جامعه را باید مدنظر داشته باشیم که این دستور خدا در قرآن کریم است.

امام جمعه یزد با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که می فرماید شما مسئولید که خود و اهل‌تان را از آتش جهنم نجات دهید، افزود: این موضوع امروز در مورد مسئولان ما نیز صدق می کند زیرا آنها نیز در برابر افراد بلاد خود مسئول هستند.

وی بیان کرد: بهترین راهی که در این مسیر می توان انتخاب کرد و در آن هیچ انحرافی نیست، قرآن است زیرا بر اساس آیات قرآن، این کتاب آسمانی شما را به راه مستقیم هدایت می کند.

ناصری ادامه داد: کسی که قرآن می خواند باید بداند که خدا با او در حال گفتگوست بنابراین با حضور قلب به آیات خدا توجه کند و به تفسیر و معنی قرآن نیز توجه داشته باشد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: آنچه در قرآن حائز اهمیت است، توجه به معانی و مفاهیم قرآن و متخلق شدن به آیات و مفاهیم قرآنی است زیرا قرآن راهگشا و راهنماست.

وی عنوان کرد: کسانی که حافظ قرآن هستند، توجه داشته باشید که اگر می خواهید کار کاملی انجام داده باشید، ضمن حفظ معانی و تفاسیر، نکات دستوری و اخلاقی و اجتماعی آیات را در بین مردم نشر دهید به ویژه در مدارس این کار باید به شکل جدی‌تری انجام شود.

ناصری تصریح کرد: در این صورت است که هم حافظ قرآن و مردم پیرامون آن، بهره کاملی از آیات قرآن برده‌اند و اگر اینگونه شود، ثمرات حفظ و قرائت قرآن صدها برابر می شود.

وی تاکید کرد: قرائت و حفظ قرآن مفید است اما نمی تواند محرک جامعه باشد در حالی که جامعه باید با دستورات قرآن تحرک و پویایی داشته باشد.

ناصری با نقل خاطراتی از امام خمینی(ره) عنوان کرد: در زندگی خود هیچکس را ندیدم که به اندازه امام راحل قرآن بخواند و قرآن خواندن امام خمینی(ره) اثر بزرگی در جامعه داشت که انقلاب اسلامی بزرگترین مصداق آن است.

بخش نظردهی بسته شده است..