سرپرست شرکت توزیع برق یزد:

۳۳۶ خانوار روستایی یزد برق دار شدند/۷۵ درصد یزدیها زیر الگوی مصرف هستند

سرپرست شرکت توزیع برق استان یزد از بهره برداری ۱۲۴ طرح برق رسانی استان در دهه فجر امسال خبر داد و ضمن ارائه توضیحاتی در مورد طرح اصلاح الگوی مصرف برق، گفت: تنها ۲۵ درصد یزدی‌ها بالاتر از الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند.

«علی جم»  ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: به همین مناسبت ۱۲۴ طرح در این حوزه با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که

۷۱ مورد از آنها با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان مربوط به بخش روستایی و ۵۳ طرح با سرمایه گذاری ۴۷ میلیارد تومان در بخش شهری است.

وی با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۵۲ روستای استان دارای نعمت برق بودند، گفت: این آمار هم اکنون ۹۴۹ روستاست که در ایام الله دهه فجر امسال نیز ۳۰ روستای دیگر شامل ۳۳۶ خانوار روستایی از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: برق رسانی به هفت روستا از ۳۰ روستایی مذکور با بهره گیری از ۵۴ دستگاه سامانه خورشیدی صورت گرفته است.

جم اضافه کرد: در حوزه روشنایی نیز ۴۳ طرح با ایجاد ۳۲ هزار ۷۹۲ متر شبکه فشار متوسط و ضعیف با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که ۲۷ طرح آن شهری و مابقی روستایی است.

این مسئول همچنین اعلام کرد: با اجرای ۲۰ طرح توسعه و احداث شهری و روستایی افزون بر ۶۷ هزار و ۶۸ متر شبکه فشار متوسط و ضعیف و یک هزار و ۴۰۲ دستگاه چراغ پر بازده به تجهیزات شبکه استان یزد افزوده خواهد شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به افزون بر ۷۳۷ هزار مشترک برق در این استان، تصریح کرد: طی ۱۰ ماهه امسال چهار هزار و ۷۳۰ میلیون کیلووات ساعت برق در استان مصرف شده که بالغ بر ۶۶ درصد آن مربوط به بخش صنعت و کشاورزی بوده است.

وی با اشاره به طرح اصلاح الگوی مصرف تعرفه برق، این طرح را در راستای توزیع عادلانه استفاده از یارانه برق و حمایت از معیشت طبقات آسیب پذیر و کم درامد دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۷۵ درصد از مشترکان استان یزد زیر الگوی مصرف قرار دارند و عملاً مشمول تغییر نرخ نمی‌شوند.

به گفته وی، تنها ۱۰ درصد مشترک پرمصرف برق در استان داریم که عملاً بیش از دو برابر الگوی مصرف دارند و این افراد باید برای مازاد مصرف نسبت به الگو تعرفه ۲.۵ برابر هزینه تامین برق را پرداخت کنند.

جم در مورد جایگزینی لامپهای ال ای دی وی و پربازده با چراغهای پرمصرف شهر گفت: با انعقاد تفاهم نامه همکاری میان شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و شهرداری، طی دو سال اخیر پنج میلیارد تومان به صورت مشارکتی تنها در شهر یزد صرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: هوشمند سازی معابر شهری برای مدیریت بهتر مصرف برق در ساعات پایانی شب و زمان های کم تردد از اهدافی است که به موازات این طرح دنبال خواهیم کرد.

سرپرست توزیع برق استان در پایان نیز به شاخص‌های عملکردی این شرکت در استان اشاره و عنوان کرد: استان یزد با ۶۴ دقیقه خاموشی برای هر مشترک در سال رتبه اول کشور در این زمینه با میانگین کشوری ۶۶۰ دقیقه را دارد، همچنین تلفات شبکه برق در استان ۵.۷ درصد است که با احتساب میانگین ۱۰.۳ درصدی کشور در این شاخص نیز رتبه اول کشور را دارد و در مصرف برق صنعتی و مشترکین این حوزه نیز با کسب بالاترین درصد جایگاه نخست کشور را در اختیار دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..