شناسایی بیش از ۷۰۰ بیمار کرونایی در یزد طی شبانه روز گذشته

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به شناسایی بیش از ۷۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان یزد طی شبانه روز گذشته، آمار حال حاضر بیماران کرونایی استان در مراکز درمانی را ۴۸۱ بیمار ذکر کرد.

دکتر «علیرضا اسلامی» در این باره اظهار کرد: از یک هزار و ۱۶۷ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۷۵۲ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند که از این تعداد، ۶۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و ۶۸۸ نفر در منزل دوران نقاهت را طی می‌کنند.

وی افزود: به احتساب بیماران تازه بستری کرونایی استان، در حال حاضر ۴۸۱ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که ۱۰۳ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

وی از فوت ۳ بیمار در شبانه روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: در شبانه روز گذشته دو بیمار در میبد و ۱ بیمار در شهرستان یزد قربانی کووید-۱۹ شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به روند افزایشی آمار بستری های مشکوک به کرونا در بخش مراقبت های ویژه یزد، بر لزوم جدیت در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین دریافت دز سوم واکسن توسط هم استانی ها تاکید کرد.

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..