گشایش نمایشگاه مدرسه انقلاب در مهریز

به مناسبت دهه مبارک فجر طرح ملی نمایشگاه مدرسه انقلاب در مهریز با حضور سرپرست فرمانداری آغاز شد.

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور فرماندار، مدیر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد، مدیر آموزش و پرورش مهریز، جمعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان، طرح ملی نمایشگاه مدرسه انقلاب در مهریز آغاز شد.

“محمد دهقان بنادکی” سرپرست فرمانداری مهریز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که در تکیه بیت الحسین(ع) مهریز برگزار شد، گفت: حضور جوانان در صحنه‌های مختلف انقلاب و جلب مشارکت آنها در فعالیت‌های فرهنگی و هنری بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب و تبیین حوادث قبل و بعد از پیروزی انقلاب، یک کار بسیار مهم و اثربخش است که از انجام آن حمایت می‌شود.

دهقان گفت: وجود دانش آموزانی در شهرستان که با بیان قوی خود، راوی دستاوردهای انقلاب در تمامی زمینه ها هستند، مورد مباهات است و حمایت همه جانبه از آنها باعث ترویج جریان سازی گفتمان انقلاب اسلامی در بین نسل نوجوان و شناسایی توانمندی های آنها در آینده می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: وظیفه همگان است تا ضمن فراهم نمودن زمینه مشارکت دانش آموزان، تمام هم و تلاش خود را جهت حمایت از آنان برای انجام امور فرهنگی و هنری در مدارس بکار گیریم.

“حسین میرشریف” رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یزد نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه هر ساله به مناسبت دهه مبارک فجر و به همت دانش آموزان برپا می‌شود که امسال شاهد برپایی دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در سطح استان هستیم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در مدرسه انقلاب با برنامه‌های فرهنگی و هنری انقلاب و نظام در ۴۰ سال گذشته در فضایی هنری و فرهنگی آشنا می‌شوند.

میرشریف با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در سه بخش دیروز ما، امروز ما و فردای ما دایر می‌شود، محور اصلی این نمایشگاه‌ها در دهه فجر امسال را بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین عنوان کرد.

وی افزایش آگاهی نوجوانان نسبت به مبانی انقلاب اسلامی، افزایش روحیه امید و خودباوری با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، تقویت روحیه معنویت و اخلاق در بین نوجوانان، آشنایی با بیانیه گام دوم انقلاب و خوانش آن با کمک دانش آموزان با هدف بصیرت و تقویت دشمن شناسی را از اهداف برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب اعلام کرد.

حجت الاسلام علی آبادی مدیر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور هم در حاشیه مراسم دیدار از نمایشگاه مدرسه انقلاب مهریز، عنوان کرد: دانش آموزان در این نمایشگاه ها در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی کنش گری دارند و در مخاطبان می توانند اثر گذاری داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از تلاشهای دانش آموزان مهریزی در برگزاری این نمایشگاه، افزود: انگیزه بخشی و بصیرت آفرینی، معرفت بخشی و رفتار شناسی از جمله رویکردهای برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها است.

علی آبادی با بیان اهداف برپایی نمایشگاه های مدرسه انقلاب، گفت: اهداف این نمایشگاه ها پاسداری از ارزش های انقلاب در درون مدرسه، آشنایی با اهداف انقلاب، ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی، فعال سازی انجمن ها و مدارس، هم افزایی و همکاری بین تشکل های دانش آموزی، شکوفایی خلاقیت و ایجاد نشاط و پویایی بین دانش آموزان است.

به گفته وی، بخش‌های مختلف نمایشگاه به سیر و محتوای آن در خصوص کارنامه سیاه رژیم پهلوی، شخصیت امام(ره) ، نقش‌آفرینی رهبری، راه های مقابله با نفوذ، سیمای حکومت مهدی (عج) و غیره اشاره دارد.

عموم مردم انقلابی شهرستان مهریز می‌توانند تا ۲۲ بهمن ماه جاری و از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برای بازدید این نمایشگاه‌ مراجعه کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..