دانشگاه آزاد به دنبال پرورش انسان‌های در تراز انقلاب اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد واحد یزد خواستار توقف موازی کاری در توسعه آموزش عالی در استان یزد شد و گفت: اکنون سیاست تحولی ما به سمت توسعه کیفیت است تا انسان‌های بالنده در تراز انقلاب اسلامی تحویل انقلاب اسلامی دهیم.

محمدرضا دهقانی اشکذری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، به مناسبت ایام الله دهه فجر و چهل و سومین بهار انقلاب اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یزد که در آستانه چهل سالگی تأسیس خود قرار دارد از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که همچنان پای آمال و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده است.

وی همچنین آیت‌الله ناصری یزدی را یادگار کم نظیر انقلاب توصیف کرد و گفت: امیدواریم که انقلاب اسلامی را که امانت امام راحل و مبدأ تحولات در کشور و جهان بوده است‌ حفظ کنیم و به دست صاحب اصلی انقلاب بسپاریم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه رسیدن به بزرگترین شبکه آموزش و پژوهشی آموزش عالی با بیش از ۱۶ هزار دانشجو در استان قرار دارد، همچنین این دانشگاه در سطح استان دارای بیش از ۳۰۰ عضو هیئت علمی نام‌آور، نزدیک به ۴۰۰ عضو هیئت علمی حق‌التدریس، نزدیک ۷۰۰ نفر کارمند و بیش از ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل است و خوشبختانه برخی از مدیران فعلی استان در بخش‌های مختلف و در پست‌های مختلف مدیریتی و صنعتی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اگر دانشگاه آزاد نبود بخشی از ظرفیت نیروی آموزشی کشور به سمت خارج از کشور حرکت می‌کرد و دانشگاه آزاد توانست در طول این چهل سال به عنوان نهاد موفق انقلابی خدمت کند.

دهقانی اشکذری گفت: هر چند فاصله زیادی با نقطه مطلوب داریم اما یک سند تحول پنج ساله در پنج حوزه مهم را از امسال اجرایی کردیم و قرار است تغییرات جدی براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و رهنمودهای بزرگان استان ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: بنابراین بر اساس اسناد بالا دستی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، سند مهندسی فرهنگی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حرکت تحولی خود را آغاز نمودیم و اولین تغییر ما، در حوزه آموزش انجام می‌شود و از آموزش‌های حافظه محور به آموزش‌های تعالی بخش، مهارت‌افزا و اشتغال آفرین حرکت می‌کنیم.

دهقانی اشکذری با بیان اینکه آموزش‌های مهارت محور و اشتغال آفرین، دانشجو را در همه زمینه‌ها متعالی می‌کند گفت: این موضوع دغدغه آیت الله ناصری یزدی در زمینه توجه به تعقل، تفکر و تدین در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش برطرف می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: پژوهش‌های مقاله محور گره‌گشای مشکلات جامعه نیستند از این نظر از سمت پژوهش‌های مقاله‌ای به سمت پژوهش‌های مأموریت گرا برای حل مسائل اجتماع حرکت می‌کنیم.

وی تحول سوم در دانشگاه آزاد را کارآمدی فرهنگی و اثرگذاری دانست و افزود: در زمینه اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم که در این پنج سال به دنبال کنیم.

دهقانی اشکذری بیان کرد: تحول چهارم در دانشگاه آزاد کاهش شهریه‌ها و حرکت به سوی درآمدزایی دانشجویان برای ایجاد اشتغال برای آنان و کاهش بار شهریه‌ها از اقشار کم درآمد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: حرکت پنجم تحولی این دانشگاه حرکت به سمت توسعه کیفیت است که طبق این سیاست تحولی دانشگاه قصد دارد که انسان‌های بالنده در تراز انقلاب اسلامی تحویل انقلاب اسلامی بدهد.

وی گفت: توسعه آموزش عالی در استان یزد در دهه های گذشته متوازن و اصولی نبوده است و در شهرستان‌هایی که واحد دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده بود، مراکز علمی کاربردی و پیام نور هم ایجاد شد و هم اکنون شاهد افزایش این مراکز در شهرستان‌ها هستیم، با توجه به اینکه در حال حاضر آموزش عالی نقطه آغاز تحول است موازی کاری به نفع استان نیست.

بخش نظردهی بسته شده است..