معاون بهزیستی کشور تاکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی

معاون راهبری و توسعه خدمات (+ زندگی) بهزیستی کشور با بیان این که بهزیستی متولّی سلامت اجتماعی در کشور است، استفاده از ظرفیت های مردمی و هیأت های مذهبی را در بحث کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضروری دانست.

حجت الاسلام «حمزه شریفی دوست» در نشست معاونین بهزیستی استان یزد، گفت: بهزیستی تخصصی‌ترین سازمان متولّی مقابله با آسیب های اجتماعی در کشور است و هرچند سایر سازمان ها نیز مسئولیت دارند، اما بهزیستی راهبر و پیشگام در این مسئولیت مهم اجتماعی است.

وی در ادامه گفت: اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی و فضای مجازی و کودکان خیابان مهمترین آسیب های اجتماعی است که همه نسبت به آن مسئولیت دارند.

شریفی‌دوست با اشاره به اعلام آمادگی استان یزد نسبت به تدوین برنامه جدی مقابله با آسیب های اجتماعی در این استان گفت: بهزیستی می تواند دبیرخانه آسیب های اجتماعی در استان ها شود.

وی استفاده از ظرفیت های مردمی و هیأت های مذهبی را در بحث کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضروری دانست و اظهار کرد: بسیاری از اعضای هیأت های مذهبی، هم دغدغه اجتماعی دارند و هم از منابع مالی مردمی برخوردارند که اگر در مورد آسیب های اجتماعی و تبعات آن آگاه شوند، بخشی از فعالیت های خود را وارد این بخش می کنند.

شریفی دوست با بیان اینکه ظرفیت های مردمی و هیأت های مذهبی بهتر از همه برنامه ریزی و نظارت می کنند اظهار داشت: باید از ظرفیت های گروه های جهادی که میدان کار می خواهند و منبع مالی نیز دارند و جهادی پای کار می آیند استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص فعالیت مراکز مثبت زندگی گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۷۰ هزار پرونده افرادی که از بهزیستی در سراسر کشور خدمات مستمر دریافت می‌کنند در مراکز مثبت زندگی توزیع شده است.

معاون راهبری و توسعه خدمات (+زندگی) بهزیستی کشور خدمت در بهزیستی را یک توفیق دانست و بیان کرد: توفیقی که ما در سازمان بهزیستی برای خدمت رسانی مستقیم به جامعه هدف خاص داریم در کمتر سازمانی یافت می‌شود و لذا باید حداکثر استفاده از این فرصت و جایی که هستیم را ببریم.

شریفی دوست در پایان با بیان این که میدان جهاد برای ما بیش از دیگران فراهم است، عنوان کرد: باید محاسبه کنیم که از این فرصت هایی که فردا نیست و به سرعت می گذرد، چگونه باید استفاده کنیم و چطور می خواهیم جواب دهیم؟

به گزارش ایسنما و به نقل از روابط عمومی بهزیستی یزد، در جریان این سفر «سعید حاتمی» به عنوان معاون پشتیبانی و منابع انسانی و «عباس متولی پور» به عنوان معاون امور اجتماعی بهزیستی استان معرفی و از زحمات «حسین بمانی» و «جمال پایه دار» معاونین سابق این دو معاونت تقدیر شد.

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..