مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد خبر داد

بهره برداری از طرح‌های ارتباطی یزد در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، ضمن ارائه گزارش عملکرد و اهم اقدامات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، از بهره برداری طرح‌های ارتباطی و زیرساختی استان با اعتباری بالغ بر ۱۹۲ میلیارد ریال به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر خبر داد.

«محمدرضا پاکدل» در این باره گفت: از دهه فجر سال گذشته تاکنون بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت و سرویس‌های ارتباطی و مخابراتی هزینه شده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، کیفیت ارتباطات استان افزایش و دسترسی روستاها به اینترنت پرسرعت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق ایران هوشمند در تراز انقلاب اسلامی برقرار شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد وضعیت و جایگاه مناسب ارتباطات استان را نتیجه عملکرد خوب شرکت‎‎ های خدمات دهنده ارتباطی، اپراتورها و همه فعالان و دست اندرکاران این بخش دانست و افزود: استان یزد در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) در رتبه سوم کشور قرار دارد و در زیرشاخص استفاده مردم از زیرساخت های ارتباطی و خدمات فناوری اطلاعات نیز دو پله صعود داشته و از رتبه ششم کشوری به رتبه چهارم ارتقا یافته است.

پاکدل افزود: کسب رتبه دوم در زیر شاخص سطح دسترسی مردم به زیرساخت های ارتباطی در ارزیابی های دو سال گذشته تداوم داشته و دارای رشد مستمر امتیاز بوده است و این موضوع بیانگر اهتمام وزارت ارتباطات و عملکرد خوب استان یزد در توسعه زیر ساخت های ارتباطی در شهرها و روستاها و جاده های مواصلاتی می باشد که با وجود تراکم کم جمعیتی در استان، به خوبی محقق شده است.

پاکدل، در بیان مهم‌ترین شاخص‌های ارتباطی، با وجود جهش سه برابری در افزایش مصرف پهنای باند از زمان شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر نیز با عملکرد خوب مدیریت ارتباطات زیرساخت استان ضمن فراهم شدن پهنای باند مطمئن و پایدار، ظرفیت مناسبی در اختیار استان قرار گرفته است.

رییس شورای مدیران حوزه فاوای استان یزد با بیان اینکه تمام شهرهای استان از پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند، رشد دو پله ای و تحقق ۱۵۹.۱۶ درصدی ضریب نفوذ دسترسی به تلفن همراه و همچنین ۱۱۰.۸ درصدی ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت پرسرعت سیار را بخاطر عملکرد مطلوب اپراتور های ارتباطی در توسعه شبکه موبایل دانست که با وجود افزایش هزینه ها و تنگناهای موجود، دسترسی مناسبی برای مردم مخصوصا دانش آموزان به شبکه ملی اطلاعات فراهم کرده است.

پاکدل با بیان این که صد درصد شکایت های ثبت شده مردم استان در سامانه ۱۹۵ مورد بررسی قرار می گیرد، میانگین زمان رسیدگی اپراتورها به شکایات دریافتی در حوزه های تلفن ثابت و همراه، اینترنت، خدمات پستی، خدمات ارزش افزوده و دفاتر پیشخوان در استان یزد را کمتر از ۲ روز کاری عنوان کرد.

رئیس کارگروه استانی دفاتر پیشخوان دولت، با اشاره به ابلاغ آیین نامه اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ICT روستایی، گفت: ساماندهی صدور پروانه جدید، تمدید و اصلاح پروانه و پیگیری تخلفات احتمالی نیز در کمیته مرتبط انجام می شود به طوری که در دوسال گذشته ۱۰۰دفتر پیشخوان دولت شهری و ۲۸ دفتر ICT روستایی در استان یزد ساماندهی شده است.

وی گفت: برای اجرایی شدن پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات، توافقنامه همکاری در عملیاتی سازی پروژه ها، بهبود شاخص ها و تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات بین مجری و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، جهت ﺭﺍﻫﺒﺮﯼ ﺗﺤﻘﻖ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻋﻤﻠﯿﺎتی، ﺍﺟﺰﺍ ﻭ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺳﻨﺪ ﻃﺮﺡ ﮐﻼﻥ ﻭ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ ﺷﺒﮑﻪ ﻣﻠﯽ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺍﺳﺘﺎﻥ یزد ﻭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺑﻬﯿﻨﻪ ﺍﺯ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻭ ﻇﺮﻓﯿﺖﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﯼ ﺗﺤﻘﻖ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻣﺬﮐﻮﺭ، به امضا رسید.

پاکدل در پایان ابراز امیدواری کرد با استفاده بهینه از زیرساخت های فراهم شده، زمینه و جهت گیری استان به سمت اقتصاد دیجیتال و اشتغال نیروهای تحصیل کرده، رونق کسب و کارها در کنار حفظ محیط زیست و ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت های دیجیتال استان یزد فراهم شود.

بخش نظردهی بسته شده است..