فرماندار یزد:

موافق تعطیلی کسب و کارها نیستیم

فرماندار یزد با اشاره به روند افزایشی ابتلای شهروندان به کرونا، گفت: موافق تعطیلی کسب و کارها نیستیم ولی با راه اندازی اکیپهای بازرسی و گشتهای مشترک با متخلفان برخورد قانونی می‌کنیم.

«سید محمد رستگاری»  اظهار کرد: شهرستان یزد در وضعیت خوبی از سویه اُمیکرون قرار ندارد و متاسفانه افزایش بیماران چشم‌گیر است و این روند افزایشی نیز کادر درمان را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان این که موافق تعطیلی کسب و کارها نیستیم، افزود: متاسفانه با این حال، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح جامعه بسیار پایین آمده و قابل قبول نیست.

فرماندار با اشاره به نظارت و بازرسی بر مشاغل مختلف در راستای لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بنا بر ابلاغ ستاد استانی کرونا، گفت: به همین منظور نیز ۱۰ اکیپ بازرسی از اصناف و ادارات به صورت مستمر و سرزده بازدیدو بر عملکرد آنها نظارت دارند و با متخلفان برخورد قانونی خواهند داشت.

رستگاری تأکید کرد: متصدیان مشاغل مختلف ضمن استفاده از ماسک باید دارای کارت واکسن یا تست pcr منفی باشند، افرادی که در محل کسب و کار نیز حضور پیدا می کنند حتماً باید از ماسک استفاده کنند و به هیچ وجه ازدحام در مشاغل نیز قابل قبول نیست.

وی با بیان این که در صورت لزوم علاوه بر برخورد قانونی با تخلفات، واحدهای متخلف نیز پلمب خواهند شد، گفت: رعایت مصوبات ستاد استانی کرونا برای تمامی واحدهای اداری و خدمات‌رسان در استان لازم‌الاجراست.

فرماندار در پایان با درخواست از تمام همشهریان برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از همکاری بازرسان مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و اتاق اصناف و دیگر بخشها با فرمانداری جهت تشکیل و فعالیت گشتهای مشترک بازرسی قدردانی کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..