رئیس کل دادگستری استان یزد:

رصد نیروهای نظامی نباید منجر به سلب شجاعت آنها شود

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اهمیت نقش ضابطان در دستگاه های قضایی گفت: نباید رصدها به گونه ای باشد که شجاعت نیروها سلب شود.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری در نشست با رئیس و دادستان جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان گفت: حجم بالای نیروهای نظامی و انتظامی در استان از یک سو و خاص و فرهیخته بودن نیروهای مرتبط با این مجموعه به عنوان حافظان نظم و امنیت کار را در مجموعه سازمان بازرسی نیروهای مسلح دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح استان تابعی از فرهنگ اصیل و بومی این استان، آرام و مطیع قوانین هستند، تصریح کرد: اما امکان لغزش و آلودگی در درصدی از نیروها وجود دارد که این امر نیازمند هوشیاری و پیش گیری به عنوان موثرترین ابزار است.

دهشیری افزود: بهترین کار در راستای پیشگیری ارتباط تنگاتنگ با حفاظت نیروهای مسلح و حوزه عقیدتی نیروهای مسلح در برگزاری دوره های آموزشی اثرگذار است.

وی با اشاره به نقش دادستان در مجموعه سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: دادستان به عنوان مظهر عدل و عدالت در این سازمان است که با قلم و دستور او برخی از کارها در مجموعه انجام‌می شود.

رئیس کل دادگستری استان گفت: نباید تنها به گزارش ضابطان عام و خاص اکتفا شود بلکه باید بازدیدهای سرزده و منابع دیگری نیز جهت تایید گزارشهای رسیده و تکمیل آن به کار گرفته شود.

دهشیری به اهمیت نقش ضابطان در دستگاه های قضایی اشاره کرد و گفت: نباید رصدها به گونه ای باشد که شجاعت آنها سلب شود چرا که به صورت مستقیم بر فعالیت های دادسرای عمومی و انقلاب اثر خواهد گذاشت.

وی گفت: ارتباط موثر با دادستان مرکز استان، معاونین و قضات در خصوص پرونده ها جهت کسب اطلاعات بیشتر و کسب پیشینه می تواند بسیار موثر باشد.

رئیس کل دادگستری استان به ارتباط و تعامل خوب بین دستگاه های مختلف استان اشاره کرد و گفت: ماحصل این تعامل و ارتباط سرآمد بودن استان در بسیاری از آیتم ها و شاخص ها در کشور است.

در این دیدار دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، بازرس کل استان، مدیرکل پزشکی قانونی استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان نیز حضور داشتند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..