تکمیل ظرفیت تخت‌های بستری کرونا در ابرکوه

سرپرست بیمارستان ابرکوه از آغاز وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به حجم انبوه بستری بیماران کرونایی در بیمارستان و کمبود نیروی انسانی، از نیروهای مردمی و جهادی داوطلب دعوت می‌شود که تا جهت خدمت در بیمارستان، بسیج شوند.

«علی‌اکبر عسکرنژاد»  از آغاز پیک ششم شیوع کرونا در ابرکوه خبر داد و گفت: طی دو هفته اخیر ۸۹ مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده که یک مورد فوتی را نیز شاهد بوده‌ایم و علاوه بر این نیز ۳۲ مبتلا هم‌اکنون نیازمند بستری در بیمارستان هستند.

وی با بیان این که ویژگی پیک ششم کرونا نسبت به پیک‌های قبلی این است که بیشتر اطفال و نوجوانان را مبتلا کرده است، افزود: در بخش عفونی بیمارستان تقریباً ظرفیت بستری تکمیل شده، ICU کرونا و جنرال نیز تکمیل است تا جایی که دو بیمار بدحال در انتظار ورود به این بخش هستند ولی متأسفانه تخت بستری خالی نداریم.

عسکرنژاد در رابطه نیازهای بیمارستان، اظهار کرد: خوشبختانه در رابطه با دستگاه اکسیژن‌ساز هیچ‌گونه مشکلی نداریم اما در شرایط بحرانی فعلی، در مورد سایر تجهیزات و نیروی انسانی با مشکلات فراوانی مواجه هستیم که از خیرین، نیروهای جهادی و بسیجی داوطلب دعوت می‌شود جهت خدمت‌رسانی در بخش‌های مختلف بیمارستان، اعلام آمادگی کنند.

سرپرست بیمارستان ابرکوه خاطرنشان کرد: در راستای کاهش بیماران بستری و آزاد شدن تخت‌ها، مانند پیک پنجم برای بیماران زیر ۶۰ سال که بیماری زمینه‌ای خاصی نداشته و درگیری شدید ریه ندارند، داروهای مخصوص کرونا را به صورت سرپایی به مدت سه روز در اورژانس تزریق می‌کنیم تا نیاز به بستری شدن نداشته باشند.

منبع:ایسنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..