آغاز به کار چهلمین جشنواره تئاتر فجر در یزد

افتتاح چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با معرفی برگزیدگان بخش جنبی جشنواره و بزرگداشت پنج هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران با حضور وزیر ارشاد در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت جشنواره بین المللی تئاتر فجر، گفت: این جشنواره نمایانگر توانمندی و ارزشمندی هنر نمایشی به ویژه تئاتر است.

اسماعیلی با بیان اینکه تقویت حوزه فرهنگی و هنری از جمله اولویت‌های اجرایی دولت سیزدهم است، افزود: هر آنچه مربوط به مباحث زیرساختی هنر نمایشی است در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تقویت زیرساخت‌های فرهنگی را ضروری دانست و بیان داشت: تخصیص‌های خوبی انجام شده، و این مهم در تمام کشور انجام می‌شود.

وی حمایت و آموزش هنری را از جمله سرفصل‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و ادامه داد: عدالت در توزیع خدمات ، خط قرمز حمایت‌های دولتی است.

اسماعیلی افزود: تلاش خواهیم کرد تا هیچ فرزند ایرانی، علاقه‌مند به حوزه هنری از ظرفیت و امکانات محروم نباشد.

وی ادامه داد: ما در دولت تلاش می‌کنیم حوزه فرهنگی و هنری را تقویت کنیم، و حوزه تئاتر به عنوان یکی از حوزه‌های اصیل، در دوره چهار سال پیش رو تقویت خواهد شد.

استاندار یزد نیز در این مراسم ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تئاتر فجر را نماد زیبایی‌ها و نماد زیباترین نمایش‌های صحنه‌ای خواند و گفت: برنامه استان حمایت از برگزاری چنین رویداد‌های ارزشمند، باسابقه و روشن است.

فاطمی با تاکید بر اینکه هنر پاک، بستر رشد فرزندان ما را فراهم می‌آورد، افزود: از هنر نمایش می توان به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها یاد کرد.

دبیر اجرایی جشنواره در ادامه اظهار داشت: جشنواره در شش بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار و آثار در این بخش‌ها روی صحنه می‌روند.

مسافر آستانه افزود: علاوه بر این بخشها، چهار بخش جنبی شامل مسابقه عکس، مسابقه پوستر، مسابقه نمایشنامه نویسی و بخش پژوهش نیز در این جشنواره وجود دارد.

به گفته مسافر آستانه، ۱۰۹ اثر نمایشی در این جشنواره اجرای خود را تقدیم علاقمندان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این دوره برای ثبت نام در جشنواره، نیاز به کار فیزیکی نداشتند و آثارشان را در تلویزیون تئاتر ایران بارگذاری کردند تا مورد بررسی و انتخاب قرار گیرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..