مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

اعتکاف در یزد با ۳۰ درصد ظرفیت مساجد برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در یزد خبر داد و گفت: این مراسم بر اساس مصوبه ستاد کرونا با ۳۰ درصد ظرفیت مساجد برگزار می شود.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی با بیان اینکه مراسم اعتکاف در استان یزد با توجه به مصوبات ستاد کرونا استان برگزار می شود، اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا باید از ۳۰ درصد ظرفیت اماکن برگزاری مراسم اعتکاف استفاده شود.

وی عنوان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تمامی افرادی که فاقد بیماری هستند، بر اساس ظرفیت اعلام شده می توانند معتکف شوند.

نجیمی با اشاره به قوانین و مقرراتی که باید بر اساس مصوبه ستاد کرونا در این مراسم رعایت شود، بیان کرد: ورود و خروج در طول دوره اعتکاف در محل اعتکاف همچنین ملاقات و بازدید در اعتکاف ممنوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: یکی از شروط حضور در اعتکاف انجام تست PCR و برگه تزریق واکسن است.

وی در مورد اطعام معتکفان و تدابیر اندیشیده شده در این زمینه عنوان کرد: آشپزخانه های محل طبخ غذای معتکفان باید مورد بازدید و تایید اداره بهداشت باشد.

نجیمی تاکید کرد: ثبت نام نیز امسال به صورت محلی (از افراد همان محله) با محوریت مساجد و نظارت سازمان تبلیغات و مراکز بهداشت انجام خواهد شد.

وی از مدیران برگزاری اعتکاف خواست ضمن رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، همکاری لازم را با مسئولان مرکز بهداشت داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، زمان ثبت نام برای شرکت در مراسم اعتکاف را ۱۶ بهمن تا ۲۱ بهمن ماه اعلام کرد و گفت: مبالغ دریافتی از معتکفان بر اساس منطقه و محل اعتکاف بین ۲۷۰ تا ۳۳۰ هزار تومان متغیر است.

نجیمی در مورد برگزاری مراسم لیله الرغایب نیز بیان کرد: در صورتی که مسائل بهداشتی در مساجد رعایت شود، مساجد می توانند با ۳۰ درصد ظرفیت خود نسبت به برگزاری این مراسم اقدام کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..