استاندار یزد مطرح کرد؛

درخواست اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای مؤسسات قرآنی یزد

استاندار یزد از وزیر ارشاد خواست تا اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به منظور تخصیص به مؤسسات قرآنی استان یزد در نظر بگیرد.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی،  در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد که با حضور وزیر ارشاد برگزار شد، اظهار داشت: در استان یزد اولویت توسعه و پیشرفت استان را مسئله فرهنگ و سپس محیط زیست قرار داده ایم و تمام برنامه های استان بر اساس این دو اولویت پیگیری می شود.

وی با اشاره به یکی از مشکلات معنادار در استان یزد عنوان کرد: در دولت نهم و دهم یک مصوبه داشتیم که اجرایی نشد که آن مصوبه این بود که ذیل سند مهندسی فرهنگی کشور، یزد به عنوان پایلوت مهندسی فرهنگی تلقی شود و تمام امور فرهنگی استان ذیل آن سامان پیدا کند که امیدواریم در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گیرد.

فاطمی در مورد پروژه های نیمه تمام با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان یزد بیان کرد: اهالی فرهنگ و هنر در استان یزد با کمبود زیرساخت‌ها مواجه هستند که امیدواریم وزارت ارشاد در این زمینه نگاه ویژه ای به استان داشته باشد.

استاندار یزد ادامه داد: تشکل‌های قرآنی ما در طول ادوار گذشته مورد بی مهری قرار گرفته اند که برای تقویت فعالیت های قرآنی در سفر هیئت دولت به یزد پیشنهاد تصویب ۲۰ میلیارد تومان برای اختصاص به آنها را مطرح شد اما این پیشنهاد رد شد که امیدواریم وزیر ارشاد در این زمینه استان را همراهی کند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..