طرح وزارت فرهنگ و ارشاد برای کاهش ناهنجاری فضای مجازی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: طرحی از سوی این وزارتخانه در حال تدوین است تا بخش عمده ای از آسیب‌های فضای مجازی حل شود.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به دغدغه‌های فراوان درباره آسیب‌های فضای مجازی در کشور گفت: این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار دارد و بر این اساس دو کارگروه در این شورا تشکیل شده است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طرحی در دست بررسی دارد که مهمترین بحث آن را سواد رسانه‌ای فعالان فضای مجازی تشکیل می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رونمایی از این طرح در آینده‌ای نزدیک اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این ناهنجاری‌ها بدون اینکه نگرانی و مشکلی برای مردم آفریده شود، حل خواهد شد.

اسماعیلی درباره مباحث مطرح شده در شورای فرهنگی عمومی استان یزد گفت: مسائل مختلف حوزه فرهنگی استان در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا طرح‌های نیمه تمام بالای ۸۰ درصد را در ماه‌های آینده به سرانجام برسانیم تا بخش مهمی از این امکانات در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار گیرد.

وی ادامه داد: شورای فرهنگی عمومی، بالاترین مرجع تصمیم گیری فرهنگی در استان است و طرح‌های حمایت از موسسه‌های فرهنگی و فعالان قرآنی که در این شورا به تصویب برسد، به صورت مستقیم مورد حمایت وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..