ماجرای کیت‌های خراب تشخیص کرونای یک آزمایشگاه در یزد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با مشخص شدن اولین ایراد در انجام تست، بخش تشخیص کرونای آزمایشگاه مرکزی یزد تعطیل و تحقیقات ادامه دارد.

دکتر «حبیب نیکوکار» با اشاره به انتشار تعطیلی بخش تشخیص کرونای آزمایشگاه مرکزی یزد به دلیل استفاده از کیت های تشخیص کرونای خراب و ناسالم در فضای مجازی استان، اظهار کرد: تمامی مراکز تست کرونای استان به صورت مستمر و منظم توسط تیم ممیّزی آموزش دیده و تحت نظارت مرکز تهران، بازرسی و نحوه انجام تست ها کنترل می شود.

وی ادامه داد: با مشخص شدن اولین ایراد در انجام تست‌های این مرکز در تاریخ چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ضمن تعطیلی فعالیت مرکز و گزارش به مسئولان دانشگاه، مشغول بررسی کامل گزارش رسیده هستیم.

نیکوکار افزود: تمامی ایرادات گزارش شده مربوط به تست های یک ماه اخیر بوده و هنوز اثبات نشده است اما به دلیل اهمیت موضوع از ادامه فعالیت این آزمایشگاه جلوگیری شده و تحقیقات ادامه دارد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از وبدا یزد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان تاکید کرد: به دلیل رقابت موجود بین مراکز مختلف تست کرونا در بخش دولتی و خصوصی، لطفا از هرگونه گمانه زنی و شایعه درخصوص نحوه فعالیت، نتایج گذشته و سایر موارد خودداری شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..