طرح تفصیلی شهر یزد قدیمی و نیازمند بازنگری جدی است

مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به طرح ایجاد جاده گازی و عبور آن از اراضی دانشگاه یزد، گفت: جاده گازی، زمانی در طرح تفصیلی شهر منظور شده که شرایط تصمیم‌گیری در آن زمان با شرایط امروز متفاوت است لذا این طرح نیاز به بازنگری و تصمیم‌گیری مجدد در چارچوب قانونی دارد.

 

«محمدرضا نقصان محمدی» با تاکید بر اینکه دانشگاه یزد به عنوان یک مرکز علمی و مردمی همیشه و در همه حال ارتباط خود با مردم و شهر را سرلوحه کاری خود قرار داده است، بیان کرد: این دانشگاه تلاش می‌کند این مهم در تصمیم‌گیری‌ها و نگرش‌های مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: دانشگاه یزد در موارد متعددی کمک کننده در امر تسریع امور عبور و مرور شهری بوده که میدان کتاب و تقاطع پژوهش خود گواه این موضوع است.

نقصان محمدی با بیان اینکه دانشگاه یزد به عنوان دانشگاه مادر استان در همه حال کمک کننده و حتی واگذارکننده زمین جهت توسعه سایر دانشگاه‌های استان بوده است، اظهار کرد: برنامه جامع این دانشگاه بلند مدت و با توجه به نیازهای موجود و آتی استان بوده و تاکنون واگذاری‌های زمین نیز در این راستا بوده است.

مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به طرح ایجاد جاده گازی و عبور آن از اراضی دانشگاه یزد، گفت: جاده گازی در زمانی در طرح تفصیلی شهر منظور شده که شرایط تصمیم‌گیری در آن زمان با شرایط امروز متفاوت بوده است لذا این طرح نیاز به بازنگری و تصمیم‌گیری مجدد در چارچوب قانونی دارد.

به گفته‌ی نقصان محمدی، این که شهر موجودی زنده و در حال تغییر بوده خود مبین این ضرورت است که نمی‌توان تصمیم‌گیری‌های گذشته را به زمان حال تعمیم داد و لازم است ضمن مواظبت همه جانبه از این موجود زنده، هرگونه خدشه‌ای که ممکن است به لحاظ تصمیم گیری‌های غیر مرتبط گذشته به آن وارد شود را کنترل کرد.

وی با توجه به این که استناد به یک مصوبه در گذشته که می‌تواند مبنایی برای اجرای طرح‌ها باشد، لازم بوده ولی کافی نیست، تصریح کرد: برخی مصوبه‌ها نسبت به زمان و شرایط نیاز به بررسی مجدد و تصمیم‌گیری بهتری دارد.

وی ادامه داد: از آنجایی که با توجه به نظر بسیاری از متخصصان، شهر یزد باید انسان‌محور باشد پس اصلاح تصمیم‌گیری و تغییرات طرح تفصیلی از جمله پیش‌بینی‌های قانونی برای چنین مواردی است.

به نظر این عضو هیات علمی دانشگاه و باتوجه به عبور تاسیسات از محدوده دانشگاه یزد، لازم است تصمیم‌گیری جدیدی نه تنها در راستای ارتباط با شهر بلکه حفظ تمامیت اراضی این دانشگاه به عنوان یک مجموعه در حال توسعه، متناسب با نیازهای حال و آینده شهر یزد اتخاذ شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..