اجرای طرح ملی دادرس در ۱۰۰ مدرسه استان یزد

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری دهمین دوره طرح ملی دادرس در ۱۰۰ مدرسه استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز؛ سید جواد میرحسینی، اظهار داشت: دهمین دوره طرح ملی دادرس جمعیت هلال احمر در ۱۰۰ مدرسه استان از بهمن ماه شروع و تا اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد گفت: در این طرح ۱۰۰ مدرسه در استان یزد تحت پوشش قرار گرفته و بیش از ۳۰۰۰ دانش آموز پایه هشتم مقطع متوسطه با آموزش کمک‌های اولیه در ۸ بخش از قبیل پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، کنترل خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم، اطفاحریق و اسکان اضطراری آشنا می‌شوند.

میرحسینی بیان داشت: دادرس، طرح ارزشمندی است، که شروع آن به ۱۰ سال پیش با وقوع حادثه آتش سوزی در مدرسه شین آباد بر می‌گردد.

طرحی که پایه و اساس آن روی اصول بشردوستانه بنا نهاده شده و زمینه را برای مسئولیت پذیری همراه با اعتماد به نفس بالا و مهربانی بیشتر میان نوجوانان فراهم می‌آورد.

وی گفت: در طرح دادرس از هرمدرسه ۲ تیم ۱۵ نفره آموزش‌ها را دریافت و در المپیاد‌های آماده شرکت خواهند کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با اشاره به شیوع موج جدید کرونا، شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز بسر میبرند آموزش‌ها در بستر شاد به دانش اموزان ارائه خواهد شد.

طرح دادرس مخفف دانش آموز آماده در روز‌های سخت است که با هدف توانمندسازی نوجوانان در هنگام مواجهه با حوادث در سراسر کشور به اجرا درمی آید.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..