شیوه محاسبه گازبهای واحد‌های صنعتی

سخنگوی شرکت گاز استان یزد: گازبهای واحد‌های صنعتی به دو شیوه اعمال شده و تفاوت قیمت هم ناشی از این تقسیم بندی است.

به گزارش یزدی نیوز، بشیری  گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ مشترکینی که دارای طبقه صنعتی بودند به دو بخش پالایشگاهی، فولادی و صنایع فلزی وابسته و همچنین واحد‌های سیمانی و دیگر واحد‌های صنعتی تقسیم شدند

وی افزود: گازبهای گروه اول بر اساس ۳۰درصد نرخ خوراک گاز تحویلی پتروشیمی محسوب شده و گروه دوم هم ۱۰درصد نرخ خوراک پتروشیمی محاسبه می‌شود.

روابط عمومی شرکت گاز با اشاره به سراسری این نرخ تصریح کرد: نرخ خوراک پتروشیمی به صورت ماهانه از سوی معاون برنامه ریزی وزیر نفت به شرکت‌های گاز استانی ابلاغ و به صورت متمرکز در شرکت ملی گاز اعمال شده و قبض‌ها در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

بشیری اظهار داشت: کوره‌های آجرپذیری هم به دو دسته دارای پروانه بهره برداری و دارای پرونده صنفی تقسیم می‌شوند که گروه اول در زمره گروه دوم قرار می‌گیرند و گاز آنان بر اساس ۱۰ درصد محاسبه می‌شود و گروه دوم هم در زمره گروه اول یعنی ۳۰ درصد محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: ملاک تشخیص صنعتی و صنفی بودن کوره‌های آجرپزی، اداره صمت است و واحد‌هایی که پروانه بهره برداری دریافت می‌کنند، جزو مشترکین صنعتی و دارای مجوز صنفی جزو مشترکین تجاری محسوب می‌شوند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..