یزد میزبان چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر/تجلیل از پیشکسوت یزدی در افتتاحیه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اعلام کرد: شهر میراث جهانی یزد از ۱۴ تا ۲۶ بهمن ماه میزبان چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است.

«مجید جوادیان زاده»  در این رابطه اظهار کرد: چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از پنجشنبه چهاردهم بهمن ماه، برای اولین بار در خارج از پایتخت و به میزبانی یزد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته در این خصوص بین استانداری یزد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره، انتخاب یزد به عنوان میزبان این دوره را حاصل برگزاری کیفی و مطلوب دیگر جشنواره‌های کشوری در یزد مانند جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی و دیگر رویدادهای نمایشی ذکر کرد و گفت: البته سیاست وزارت ارشاد نیز برون سپاری برگزاری برخی جشنواره‌های ملی از تهران است.

جوادیان‌زاده از برنامه‌ریزی برای نمایش برخی آثار صحنه‌ای و خیابانی منتخب این جشنواره و نیز برپایی نمایشگاه‌های عکس و پوسترهای جشنواره‌ در این استان خبر داد.

این مسئول گفت: افتتاحیه جشنواره با حضور مسئولان و هنرمندان شاخص کشوری به همراه تجلیل از برترین‌های بخش عکس و پوستر و نیز تقدیر از جمعی پیشکسوتان تئاتر کشور که یکی از آنها نیز یزدی است، برگزار خواهد شد.

قرار است؛ در آیین افتتاحیه این رویداد از سال‌ها تلاش‌ «محمدرضا شجریان» پیشکسوت تئاتر یزد به همراه چهار هنرمند پیشکسوت این حوزه تجلیل خواهد شد. شجریان متولد ۱۳۳۴ در یزد است که فعالیت هنری خود را با نویسندگی و کارگردانی نمایش «پلیس» در ۱۲ سالگی آغاز کرد. او پیش از انقلاب در بیش از ۵۰ نمایش صحنه‌ای به عنوان کارگردان و بازیگر حضور داشت و پس از انقلاب نیز نمایش‌هایی مانند «چشم در برابر چشم»، «نهضت حروفیه»، «انتحار»، «سوء‌ظن»، «ستاره سهیل»، «پنجره» و «شهرک» را روی صحنه برد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..