انتشار چاپ دوم کتاب «رله و حفاظت» در انتشارات جهادانشگاهی یزد

کتاب «رله و حفاظت (رله زیمنس)» تألیف «مرتضی حسینی» در سال ۱۳۹۹ منتشر و در کمتر از یک سال از سوی انتشارات جهاددانشگاهی یزد به چاپ دوم رسید.

«مهدی دهقان چالشتری» مدیر انتشارات جهاددانشگاهی یزد در این مورد بیان کرد: از ویژگی های بارز این کتاب کاربردی بودن آن در صنعت است به نحوی که مطالب کتاب از کاتالوگ‌ها و کتاب‌های راهنمای رله زیمنس استخراج و ترجمه شده که این مدارک مرجع و معتبری در حوزه رله و حفاظت بوده و از پرکاربردترین رله‌ها در صنعت است.

وی افزود: مخاطب پس از یادگیری مطالب این کتاب با تابع‌های کلیه رله‌های حفاظتی از جمله زیمنس، اشنایدر، ومپ، مایکوم، ABB و GE آشنا خواهد شد.

دهقان چالشتری با بیان این که کتاب مذکور در هشت فصل و ۲۳۵ صفحه تنظیم شده است، گفت: در فصل اول به بیان مقدمه و معرفی رله‌ها پرداخته و در فصل دوم حفاظت‌های جریانی، ولتاژی و فرکانسی توضیح داده شده است. فصل سوم این کتاب به بحث حفاظت دیفرانسیل و فصل چهارم به توضیح حفاظت دیستانس اختصاص داده شده و فصل پنجم در تلاش برای معرفی انواع طرح‌های حفاظتی و فصل ششم در خصوص هماهنگی حفاظتی و محاسبات تنظیمات رله است و دو فصل آخر نیز محاسبات ترانس‌های اندازه‌گیری و محاسبات اتصال کوتاه را توضیح می‌دهد.

به گفته مدیر انتشارات جهاددانشگاهی یزد، این کتاب می‌تواند راهنمای مناسبی برای دانشجویان و مهندسان برق علاقه‌مند به ورود به حوزه رله و حفاظت (رلیاژ) باشد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..