آغاز برداشت گندم در استان یزد

no-thumbs

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: کار برداشت محصول گندم در سطح 12 هزار و 500 هکتار از گندم زارهای این استان آغاز شده است .

به گزارش یزدی نیوزسیدجمال سجادی پور  در بازدید از مزارع گندم ابرکوه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان سطح زیرکشت با احتساب برداشت سه هزار و ۷۰۰کیلوگرم گندم در هکتار در مجموع بیش از ۴۶ هزارتن گندم برداشت می شود.
وی با بیان اینکه این میزان سطح زیر کشت بیشتر در شهرستان های خاتم ، ابرکوه ، بهاباد و یزد است افزود: کاربرداشت گندم در استان توسط ۴۰دستگاه کمباین بومی و مهاجر و همچنین ۱۶۰دستگاه دروگر آغازشده و تا اواخر تیرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
این مسئول قیمت خرید گندم از کشاورزان در سال زراعی جاری را به میزان هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته است.
سجادی پور با بیان اینکه برنامه ریزی خوبی برای خرید گندم دراستان یزد انجام شده گفت: ۱۱ مرکز خرید شرکتهای تعاونی روستائی و بخش خصوصی، گندم مازاد برمصرف کشاورزان را در سطح استان خریداری می کنند.
وی با بیان اینکه رقم های گندم کشت شده دراستان شامل سیوند، پیشتاز، سیستان ، افق ، روشن کویر و بم است پیش بینی کرد در سال جاری بیش از ۱۶ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان شود.
سالانه از سطح ۱۵۸ هزار و ۵۶۵ هکتار زمینهای قابل کشت در استان یزد ، بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..