تولید مستند شهید مدافع حرم در یزد

no-thumbs

رئیس حوزه هنری یزد از تولید مستند زندگی شهید مدافع حریم اسلام و انقلاب محمدحسین محمدخانی معروف به حاج عمار در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد صادق کوچک زاده  در باره ساخت این مستند به خبرنگار ایرنا گفت: مستند حاج عمار به طراحی و کارگردانی مجید بهجت و تهیه کنندگی مشترک وی با حوزه هنری یزد تولید می شود.
وی با اشاره به اینکه این فیلم در مدت یک ساعت گوشه‌هایی از زندگی و خصوصیات اخلاقی این شهید گرانقدر را روایت می کند، هدف از تولید این فیلم را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ انتظار و ارج نهادن به مجاهدت ها و جانفشانی شهدای مدافع حرم در دفاع از حریم اسلام و انقلاب به ویژه پاسداشت یاد و خاطره شهید محمدخانی عنوان کرد.
رئیس حوزه هنری یزد افزود: تولید این گونه مستندها می‌تواند زوایای مختلفی از شخصیت و زندگی شهدای مدافع حریم اهل بیت (علیهم السلام) را به آحاد جامعه، به‌ ویژه به نسل جوان و نوجوان معرفی کند.
در این خصوص کارگردان مستند حاج عمار گفت: این فیلم هم‌اکنون آخرین مراحل تصویربرداری را سپری می کند و سعی داریم تا اوایل مهرماه امسال آن را آماده کنیم تا همزمان با سالروز شهادت آن بزرگوار از یکی از شبکه های سیما پخش شود.
مجید بهجت با اشاره به ابعاد مختلف زندگی شهید محمدخانی افزود: آن شهید گرانقدر زندگی بسیار پر محتوایی داشته که نکات بارز زندگی اش در قالب فیلم یک یا دو ساعته نمی‌گنجد.
وی با اشاره به تولید این مستند در سه اپیزود ادامه داد: بخش اول دوران کودکی تا دبیرستان، بخش دوم دوران دانشجویی و تأهل و مرحله آخر موضوع تأهل و حضور شهید در سوریه را روایت می‌کند.
این مستند در مدت یک ساعت یا ۷۰ دقیقه، یا در سه قسمت ۲۰ دقیقه ای در یزد ، تهران و قم فیلمبرداری و از سوی کارگردان و یکی از تدوین گرهای یزدی تهیه و تولید خواهد شد.
این مستند ساز با بیان اینکه بخش هایی از فیلم در یزد، تهران و قم تصویربرداری شده، ادامه داد: به زودی تدوین فیلم توسط خودم و یکی از تدوین‌گران استان به طور مشترک انجام خواهد شد.
خانواده این شهید، یزدی هستند و خود شهید محمدخانی حدود هشت سال از سال ۸۲ تا ۹۰ در یزد سکونت داشته و در دانشگاه آزاد اسلامی یزد در رشته عمران تحصیل می‌کرده است.
فیلم داستانی چشمه مطهر (برگزیده ششمین جشنواره فیلم عمار)، نماهنگ قاصدک ها (برگزیده ششمین جشنواره فیلم عمار)، مستندهای راهیان کربلا، جهادگران منتظر و فصل شیدایی از ساخته های این هنرمند است.
شهید محمدحسین محمدخانی از نخبگان یزدی و مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، در تیرماه ۱۳۶۴ متولد شد و ۱۶ آبان ۱۳۹۴در دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) و مقابله با نیروهای تروریستی ـ تکفیری داعش در سوریه به فیض شهادت نائل آمد و در قطعه ۵۳ گلزار شهدای بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد.

بخش نظردهی بسته شده است..