توهین و افتراء در صدر جرائم اولویت‌دار یزد/تشکیل هسته‌های ریش‌سفیدان در محلات

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با اشاره به نقش بزرگان و ریش سفیدان در ایجاد صلح و سازش در محلات، گفت: در همین راستا هسته‌هایی در محلات تشکیل خواهد شد و موضوعات پیش آمده در محلات به این هسته‌ها ارجاع می‌شود.

«محمد حسین رحیمی زاده» در نشست آموزشی توجیهی مصلحین و صلح یاران با بیان این که توهین و افتراء در صدر جرائم اولویت‌دار استان قرار دارد، گفت: ۷۵ درصد پروندها ی این حوزه به علت نبود دلیل کافی منجر به محکومیت نمی‌شود.

وی افزود: آگاه سازی مردم از این موضوع و پادرمیانی بزرگان و ریش سفیدان قطعا می‌تواند در صلح و سازش و کاهش ورودی‌های دستگاه قضا بسیار موثر باشد.

رحیمی زاده تصریح کرد: این هسته‌ها در تمام حوزه‌ها در سطح محلات به ویژه در حوزه مسائل خانوادگی ورود و با دعوت از طرفین و بهره گیری از تجریه و اعتبار خود نسبت به صلح و سازش طرفین اقدام می‌کنند.

معاون دادگستری استان با بیان اینکه دانستن حق مردم است، افزود: هرچه بجای برخورد حقوقی در اختلافات بیشتر به سمت نگاه سازشی برویم و ساز و کار آن را حمایت و تقویت کنیم، مشکلات به صورت ریشه‌ای‌تر حل می‌شود.

وی افزود: در حوزه اصناف نیز پیش از این مقرر شد تا در قرادادهای صنوف فردی به عنوان داور معرفی تا در صورت اختلاف قبل از تشکیل پرونده در محکمه نزد داور موضوع مطرح شود اما چون داوری هم بحث حقوقی است به دنبال تقویت مصلحین و هسته‌ها در سطح صنوف هستیم.

رحیمی زاده اظهار کرد: به دنبال ورود به مسائل حقوقی، جرم شناسی و روانشناسی پرونده ها نیستیم بلکه به دنبال آنیم تا با ریش سفیدی و تجربه مشکلات را در سطح محلات حل کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، تصریح کرد: نشست‌های آموزشی و توجیهی مصلحین و صلح یاران به صورت مستمر و به صورت فصلی برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..