تسهیل فرآیند سرمایه گذاری در بخش گردشگری یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان یزد گفت: کوتاه سازی مسیر صدور مجوزها و استعلام ها و تسهیل سرمایه گذاری در بخش سرمایه گذاری از مهمترین مطالبه های این اداره کل است.

محمدرضا نصیری گفت: این اداره کل برای استقرار و ایجاد تأسیسات گردشگری در استان تمهیدات لازم برای کوتاه سازی فرآیند سرمایه گذاری را دنبال می کند.
وی ایجاد تعامل بین بخش های دولتی وخصوصی را از تمهیدات این اداره کل عنوان و اظهار کرد: توسعه سرمایه گذاری همچون اشتغال زایی و رونق اقتصادی برای مردم و کشور تاثیر مثبتی دارد.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان یزد یادآور شد: خوشبختانه تلاش های موثری برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در یکسال گذشته صورت گرفته است و در حال حاضر بیش از ۱۵۰طرح از سوی بخش خصوصی در حال اجراست.
نصیری اولویت ایجاد تأسیسات گردشگری در استان را بحث اقامت و ایجاد هتل های چهار و پنج ستاره ذکر کرد که در شهرستان های یزد، اردکان و میبد به صورت خاص و در مابقی شهرستانها با ظرفیت کم تر در حال پیگیری است و برای اجرایی شدن این بخش از توسعه و ایجاد اقامتگاههای بوم گردی بهره خواهیم برد.
این مسئول افزود: استفاده و بهره برداری از ظرفیت و پتانسیل بناهای تاریخی استان به ویژه خانه های تاریخی و تبدیل به هتل بوتیک از دیگر رویکردهای معاونت سرمایه گذاری در جذب مشارکت بخش خصوصی است.
معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی این اداره کل وجود کویرهای استان را یک ظرفیت بالقوه و مهم در استان دانست که در شهرستانهای یزد، اردکان، اشکذر، بافق و بخش هایی از ابرکوه وجود دارد و طی سالیان گذشته بهره برداری در این بخش صورت نگرفته است.
نصیری جلب اعتماد سرمایه گذاران را از مهمترین برنامه های این معاونت عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاران باید مطمئن شوند که مسئولان همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا برگشت سرمایه تضمین شود.
وی اظهار داشت: ارائه پیشنهادها و تلاش برای اصلاح قوانین و مقررات، فراهم کردن سیاست های تشویقی و کمک های فنی و اعتباری نیز از دیگر اولویت های کاری این معاونت است.
یزد به عنوان دومین شهر تاریخی و نخستین شهر خشتی جهان و یکی اضلاع مثلث گردشگری در کنار اصفهان و فارس در مرکز ایران مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.
به گفته مسئولان و براساس آمار در طول سه سال گذشته گردشگری بطور میانگین، سالانه شاهد رشد ۸۰ درصدی حضور گردشگران خارجی در استان بوده ایم و در واقع حدود سه برابر و ر برخی از فصول سال تا پنج برابر و همین امر نیازمند توقیت زیرساخت ها و افزایش اماکن اقامتی و هتل هاست.
این استان ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..