هشدار نماینده تفت و میبد در خصوص ارائه مجوز معدن به افراد خاص

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس در رابطه با ارائه مجوز برای راه اندازی معدن در اطراف حوزه انتخابیه اش تذکر داد و گفت: قرار نبود انفال و معادن تبدیل به بلای جان مردم و محلی برای ویژه خواری عده ای شود و قرار نبود تبدیل به ابزاری برای تخریب مراتع و محیط زیست باشد.

به گزارش یزدی نیوز، سید جلیل میرمحمدی میبدی در جلسه علنی روز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و مسئولان استان یزد بیان کرد: قرار بود انفال و معادن برای تامین منافع مردم و جامعه اسلامی به کار گرفته شود، قرار نبود انفال و معادن تبدیل به بلای جان مردم و محلی برای ویژه خواری عده ای شود و قرار نبود تبدیل به ابزاری برای تخریب مراتع، جاده ها و محیط زیست و آرامش مردم این روستاها و شهرها شود.

وی خطاب به مردم حوزه انتخابیه اش عنوان کرد: متاسفم از اینکه علیرغم اعتراضات مکرر شما و علیرغم اینکه شورای تامین استقرار معادن جدید را در روستاهای شما ممنوع کرده بود باز هم مجوز معدن جدید به اسم افرادی خاص با رانت و ویژه خواری صادر می شود. به رغم پیگیری های نماینده شما باز هم اصرار بر انجام این اقدام خطرناک وجود دارد.

نماینده تفت و میبد خاطرنشان کرد: مردم تفت، متاسفم که سال قبل بدون اطلاع شما، نماینده و امام جمعه حتی با مخالفت منابع طبیعی و محیط زیست و انرژی اتمی در یک اقدام بی سابقه در حریم زیستی مردم شهر میبد در فاصله کمتر از ۸ کیلومتری مجوز بهره برداری از معدن چند صد هکتاری صادر می کنند که آلایندگی وحشتناک و انفجارهای آن صدای بسیاری را درآورده است و آلودگی های آن جان مردم این خطه را به لب خواهد رساند. بارها فریاد زدم دورنمای تاریکی در انتظار شهرستان های تفت و میبد است.

میرمحمدی خطاب به مردم میبد و تفت افزود: این موضوع را پیگیری می کنم اما حمایت و مطالبه شما هم می تواند کمک کننده باشد و مانع از صدور این موضوع شود. حال که دولت انقلابی سر کار آمده است انتظار زیادی نیست که وزیر صنعت، رئیس محیط زیست و استاندار پای کار باشند و مانع از تداوم این روند خطرناک شوند.

وی در رابطه با وضعیت آبرسانی به روستاهای شهرستان تفت تذکر داد و گفت: حدود یک سال و نیم است که این موضوع در چم و خم اداری بین سازمان برنامه، آب و فاضلاب و وزارت نیرو در حال رفت و آمد است. مردم این روستاها تشنه هستند، به داد مردم برسید.

نماینده مردم میبد و تفت تاکید کرد: تامین آب مردم و تامین زیرساخت های این دو شهرستان ضروری است، به داد این مردم برسید.

میرمحمدی در پایان گفت: امیدوارم رئیس جمهور دستور جدی دهد که وزیران نیرو، جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان پای کار باشند و مصوبات مرتبط با حوزه انتخابیه را اجرایی کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..