فروش بلیط سفر فقط به واکسن زده‌ها

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد: از امروز تنها به کسانی که دو دز واکسن را دریافت کرده باشند بلیط سفر فروخته می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز عزیزی در نشست ستاد استانی کرونا با اشاره به مصوبات جدید این ستاد گفت: مجموعه حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی استان موظف شد بلیط‌ها به افرادی فروخته شود که دو دز واکسن را دریافت کرده باشند

وی به دیگر مصوبات این ستاد اشاره کرد و افزود: مقرر شد از ظرفیت بسیج از باب امر به معروف و نهی از منکر در مراکز تجمیعی برای اهدای ماسک و تشویق و ترغیب مردم برای تزریق دز سوم واکسن استفاده شود.

مجموعه ادارات ارگان‌ها موظف شدند با جدیت تمام نسبت به کنترل نیرو‌های کادر خود برای تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند و در غیر اینصورت دو روز مرخصی به کارمند داده شود تا کارمند نسبت به دریافت واکسن اقدام کند که در صورت سرپیچی با وی برخورد قانونی خواهد شد.
مردمی که هم می‌خواهند از ادارت خدمات دریافت کنند حداقل باید دو دز واکسن را تزریق کرده باشند.

محدودیت‌های کرونایی همچنان به قوت خود باقی است.

برنامه‌های دهه فجر با ۳۰ درصد ظرفیت انجام می‌شود.

تمامی مدارس و دانشگاه‌ها به مدت یک هفته غیر حضوری برگزار می‌شود.

فرمانداران موظف شدند با استفاده از توان سپاه، بسیج و علوم پزشکی از طریق تماس تلفنی، پیامک و حضوری مردم را برای دریافت واکسن ترغیب کنند.

شهرداران فضا سازی مقابله با بیماری‌ها انجام دهند.

دانشگاه علوم پزشکی کمبود دارو‌ها را پیگیری کرده و مدیریت تحقیق را در دستور کار قرار داده و آمادگی برپایی بیمارستان صحرایی را داشته باشد.

از ظرفیت مخابرات برای ارسال پیامک با محتوای پیشگیری و مقابله با کرونا و همچنین پیامک‌های تشویق ارشاد و علوم پزشکی استفاده شود.

نیروی انتظامی به همراه تیم‌های نظارتی در سراسر استان و در حوزه‌های مختلف با کسانی که رعیت قوانین و پروتکل‌ها را ندارند تذکر و برخورد قانونی خواهد داشت.

مجموعه صنایع، اداره کار و شهرک‌های صنعتی هم باید از حضور کارگرانی که واکسن نزده اند جلوگیری کند ضمن اینکه در این زمینه علوم پزشکی آمادگی واکسیناسیون سیار در صنایع را دارد.

در پایان این نشست اعلام شد: با توجه به متغیر بودن سویه جدید تصمیمات برای محدودیت‌ها یا آزادسازی‌ها هر ۱۰ روز یکبار گرفته می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..