با افزایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، اطلاع رسانی به مردم شفاف‌تر می‌شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد: هر چه تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی بیشتر باشد می‌توان شفاف‌تر وضعیت آلودگی هوا را سنجش و به مردم اطلاع رسانی کرد.

به گزارش یزدی نیوز پور ملائی در برنامه رصد شبکه یزد گفت: شاخص کیفی هوا بر اساس استاندارد‌های ملی و بین المللی باید به اطلاع مردم برسد.با افزایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، اطلاع رسانی به مردم شفاف‌تر می‌شود

وی افزود: اکنون ۶ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اردکان، میبد و یزد قرار دارد و ۱۲ میلیارد تومان هم بودجه برای افزایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا برای شهرستان اشکذر وافزودن یک سری سنسور‌ها برای شهرستان یزد گرفتیم.

وی در مورد تخلف از مجوز‌ها در صنایع گفت: استعلام‌هایی را سازمان صمت انجام می‌دهد، اما بعضا اتفاق می‌افتد در زمان بهره برداری واحد، مشخصات اصلی جواز تاسیس خود را ندارد یعنی یک چیز‌هایی را در طول پروسه ساخت اضافه کرده که محیط زیست از آن‌ها اطلاعی ندارد و مشکل زمانیست که می‌خواهد پروانه بهره برداری که در صورت عددم رعایت ضوابط با پروانه مخالفت میکنیم.

پورملائی در مورد وظیفه نظارتی سازمان محیط زیست هم گفت: یکی از آن‌ها پایش‌های دوره‌ای هست که باید توسط خود صنایع از طریق آزمایشگاه‌های معتمد صورت گیرد که هر سه ماه یک بار آزمایشگاه‌ها قرار داد میبندند و چک می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..