خطیب جمعه یزد:

خداوند پشتوانه‌ی انقلاب اسلامی است/استعمارگران قدرت ایران را برنمی‌تابند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان این که حکومت‌های ظلم و جور گذشته دست نشانده استعمار انگلیس بودند، اظهار کرد: کشورهای استکبارگر همانگونه که در گذشته مانع رشد کشورمان بودند اکنون نیز قدرت ایران اسلامی را برنمی‌تابند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های نماز آدینه هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰ دارالعباده یزد ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب درونی نشات گرفته از عقیده و باورهای دینی ما بود لذا اگر درون خود را در مسیر صراط مستقیم نگه نداریم، دچار انحراف خواهیم شد.

وی افزود: امام(ره) در طول مبارزات انقلابی و عمر با برکت خود نیز بر انقلاب درون تاکید داشتند، چرا که ایجاد این تحول درونی منجر به قدرت گرفتن افراد در مسیر خداوند می‌شود و در غیر این صورت انقلاب تنها ظاهری و محدود به تغییر حکومت و جابجایی قدرت خواهد بود.

ناصری اولین گام برای حرکت در مسیر خداوند را زنده نگه داشتن دین خدا خواند و اظهار کرد: رفتارها و کنش‌های امام خمینی(ره) در عرصه‌های مختلف انقلاب بیانگر قیام ایشان برای خدا و یاری دین خداوند بود.

وی حرکت امام(ره) را دنباله روی قیام امام حسین(ع) برای احیای دین خدا خواند و تاکید کرد: حکومت‌های استبدادی گذشته و دوره‌های قبلی همواره برآمده از دولت استعمارگر انگلیس بودند که به نمایندگی از سایر کشورهای غربی منابع کشورمان را چپاول می‌کردند و مردم کشورمان را از هر گونه خدماتی محروم می‌گذاشتند.

وی حکومت پهلوی را نیز دست نشانده انگلستان خواند و افزود: بیگانگان در گذشته همه تلاش خود را بکار گرفتند تا کشورمان را از رشد بازدارند و امروز نیز در کشورهایی مانند لیبی و حتی عربستان سعودی شاهد تلاششان برای بازدداشتن آنها از استقلال و رشد هستیم.

امام جمعه یزد گفت: دشمن امروز نیز در مذاکرات، قدرت ایران را برنمی‌تابند و کشورمان را از داشتن علم، دستاوردهای نظامی و استقلال برحذر می‌دارند.

وی تاکید کرد: واقعا نادانی است که حکم امام(ره) را نادیده بگیریم، نباید گذشته را با امروز مقایسه کنیم چرا که اصلاً قابل مقایسه نیست؛ امروز در تمام عرصه‌ها رشد و قدرت داریم و به همین دلیل نیز ابرقدرتهای جهان نمی‌توانند قدرت کشورمان را برتابند.

وی با بیان این که باید قدر این اسلام، انقلاب و حرکت امام(ره) را بدانیم، گفت: انقلاب ما حق است و خداوند پشتوانه‌ی آن است و از صدر انقلاب تاکنون همواره با عنایت خداوند، از فتنه‌های دشمن برحذر بوده‌ایم.

ناصری در پایان عنوان کرد: هر کسی با این انقلاب اسلامی مخالفت کند، خلاف رضایت خدا حرکت کرده است و این که برخی اشتباه می‌کنند، گرانفروشی می‌کنند و مشکل ایجاد می‌کنند را نباید به پای امام و انقلاب و رهبری نوشت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..