امام جمعه بخش مرکزی یزد:

رسانه‌ها زیبایی‌های اسلام و انقلاب را برای جامعه ترسیم کنند

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: رسانه ها زیبایی های اسلام، انقلاب و سیره حضرت زهرا(س) را برای جامعه ترسیم کنند.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی،  در مراسم دیدار با بانوان فعال رسانه ای استان یزد اظهار داشت: خبرنگاری و اطلاع رسانی در جامعه شیعی سابقه طولانی دارد و آنچه امروز در اختیار داریم از صدر اسلام تاکنون، به برکت خبرنگاران و رسانه ای بودن جمعی از انسانها به صورت طرفدار یا بی طرف بوده که البته بخشی از آنها توسط حضرات معصومین (ع) انجام شده است.

وی افزود: روایتگران آن دوران همان مسئولیت خطیر خبرنگاران امروز را بر عهده داشتند.

مدرسی ادامه داد: بانوان بسیار بهتر از مردان می توانند به وظایف و مسئولیت های خود رسیدگی کنند و حوزه رسانه نیز از وجود زنان مسئولیت پذیر بهره مند است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: هر کجا با خبرنگاران مواجه بوده ایم، کار اطلاع رسانی با دغدغه بسیار کمتر و با شفافیت و ظرافت بیشتری انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز هجمه های بسیاری علیه نظام اسلامی وجود دارد به ویژه فضای مجازی که مالک آن غربی ها هستند، به کمک این هجمه آمده است.

مدرسی اظهار داشت: هدف غرب، از بین بردن قله های فرهنگی است که با منافع آنها مغایر است که یکی از آنها خانواده، دیگری ایثار، شهادت، ارزش‌های اسلامی و … است.

وی تصریح کرد: دشمن شیوه های مختلفی در این زمینه به کار گرفته که یکی از آنها القاء، نا امیدی و یاس است و ما اگر بتوانیم در این میان زیبایی ها را ارائه دهیم، هیچ نگرانی از فعالیت و برنامه های آنها نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم زیبایی های اسلام، زیبایی های انقلاب، زیبایی های هویت اجتماعی را به مردم ارائه دهیم، شبهات خود به خود از بین می رود و نیازی نیست که شبهات را تک به تک در فضای مجازی یا رسانه ها پاسخ دهیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: مهم این است که بتوانیم این زیبایی ها که البته در کنار آن سختی ها و ناملایمات و ناهمواری ها وجود دارد را با ظرافت ارائه دهیم زیرا نمی توانیم با کسانی که همه ارزش های ما را مورد هجمه قرار می دهند، مواجهه رو در رو داشته باشیم.

وی خطاب به بانوان رسانه تاکید کرد: زیبایی های اسلام، زیبایی های تشیع و زیبایی های سیره حضرت زهرا (س) را شما باید به مردم کشورمان و سایر کشورها ارائه کنیم و اگر رسانه ها در این زمینه احساس مسئولیت نکنند، چه کسی می خواهد احساس مسئولیت داشته باشد.

مدرسی اظهار داشت: تمام همت طرف مقابل ما، نشر نا امیدی در جامعه ماست و رسانه ها در این زمینه مسئولیت مهمی بر عهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش شیوع کرونا و نارنجی شدن وضعیت استان یزد بیان کرد: اسلام در این بلایا آرامش بسیاری به مردم می دهد و باید با مراجعه به منابع و نشر احادیث و روایات و آیات، نگرانی مردم را از بین ببریم.

مدرسی ادامه داد: معتقد به وجوب تزریق واکسن حتی نوبت سوم آن هستم اما متعقدم باید ضمن درمان و یافتن راهکارهای آن، آرامش را به مبتلایان، خانواده های آنها و سایر افراد جامعه تزریق کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..