جابجایی یک تیر برق در یزد ۲۵ میلیارد تومان آب می‌خورد

مدیر منطقه یک شهرداری یزد: جابجایی تیر برق وسط کوچه دانش پایه نیازمند آزاد سازی تملکات است که قریب ۲۵ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

به گزارش یزدی نیوز، خطر آفرین بودن تیر برق وسط کوچه دانش پایه در محدوده بلوار نواب صفوی نگرانی مردم این منطقه را به دنبال داشته است.

مدیر امور برق یک شهرستان یزد در برنامه پرس و جو شبکه یزد گفت: طبق بند ۲ تصویب نامه ۳۰۹۶ هیئت وزیران مربوط به سال ۱۳۶۴، هزینه تمام برنامه‌های عمرانی شهرداری‌ها در سطح شهر که مستلزم جابجایی تاسیسات هست به عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است.

سر استاد با بیان اینکه تیربرق وسط خیابان مربوط به تیر فشار قوی است و قسمتی از جلوی ورودی خیابان آزاد سازی نشده و در حریم خطوط ما قرار دارد افزود: شهرداری باید طرح ورودی خیابان را ارائه داده و طرح مسیری که عملیات عمرانی دارد را برای ما فرستاده و طبق اصول مهندسی ما نیز طراحی شود و با ارجاع به شهرداری هزینه‌ها پرداخت شود.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد در پاسخ به اظهارات مدیر امور برق یک گفت: معمولا طرح‌های عمرانی که به دارازا می‌کشد و مدت زمان زیادی را می‌برد طرح‌هایی است که یک پای آن مربوط به آزاد سازی تملکات هست.

دهقان افزود: تملک یک موضوع مالی، حقوقی و عمرانی هست که اجرای آن سال‌های زیادی زمان می‌برد و تعداد مالکینی که در طرح قرار می‌گیرند متفاوت هست، بعضا قیمت‌های کارشناسی مطلوب آن‌ها نیست، در فرایند حقوقی خاص خود باید حتما قیمت گذاری‌ها به اطلاع مالک رسیده و مالک فرصت اعتراض دارد.

وی ادامه داد: محدودیت‌های بودجه‌ای وجد دارد به طوریکه در سال ۱۴۰۰ ما فقط مبلغ ۴ میلیارد تومان را برای آزاد سازی خیابان دانش پایه داشتیم که این ۴ میلیارد تومان یعنی چند ملک محدود.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد با بیان اینکه امسال مبلغ ۲۵ میلیارد تومامن را برای خیابان دانش پایه به شورای شهر پیشنهاد دادیم گفت: این موضوع در حال بررسی هست و در سال ۱۴۰۱ پیگیر خواهیم بود که بودجه خوبی به این خیابان اختصاص یابد، چون رویکرد شهرداری و شورای شهر هم اتمام طرح‌های نیمه تمام است.

دهقان در مورد پرداخت هزینه جابجایی تیر برق خیابان دانش پایه گفت: در این خصوص مشکلی نداریم و در هر کجا که تیر برق‌ها مانع فعالیت‌های عمرانی شده حاضریم طبق ضوابط هزینه‌ها را پرداخت کنیم یا از حساب فیمابین جا بجا کنند و شاهد حل این مشکل باشیم.

وی افزود: از طرح خیابان دانش پایه بالغ بر ۱۸ تا ۲۰ سال می‌گذرد و طرح آن نیز ارائه شده است.

دهقان با بیان اینکه باید موضوع فنی این کوچه حل شود تا ما هزینه جا بجایی را پرداخت می‌کنیم ادامه داد: تا حل مشکل طرح ترافیکی موقتی تهیه کرد تا ایمن سازی صورت گیرد که ما مکاتبات و پیگیر‌های آن را انجام می‌دهیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..