رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد:

پشت پرده آسیب‌های اجتماعی نبود برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد گفت: در حقیقت پشت پرده آسیب‌های اجتماعی، نبود برنامه ریزی صحیح برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است چرا که افراد در این رده سنی نیازمند نشاط، شادابی و توجه هستند و اگر نسبت به این موضوع از سوی متولیان امر برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد شاهد کاهش آسیب های...

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» در حاشیه بازدید از اولین جشنواره ملی مجریان، گویندگان و سخنوران «سرسخن» با حضور در غرفه کمیته اطلاع رسانی جشنواره با اشاره به این مطلب که آسیب‌های اجتماعی دارای ریشه هایی است که تا شناسایی نشوند، نمی‌توان تصمیمی برای حل آن ها گرفت، گفت: در حقیقت پشت پرده آسیب های اجتماعی نبود برنامه ریزی صحیح برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است چرا که افراد در این رده سنی نیازمند نشاط، شادابی و توجه هستند و اگر نسبت به این موضوع از سوی متولیان امر برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: از مهمترین نکاتی که در رویدادهای فرهنگی وجود دارد بحث استعدادیابی و شناخت توانمندی های افراد به ویژه نسل جوان است چرا که اگر استعدادها در حوزه های مختلف شناسایی و هدایت نشوند در جایی که باید هزینه شوند، هزینه نشده و به اصطلاح این استعداد هرز خواهد رفت.

صداقت تاکید کرد: هدر رفت استعدادها مساوی با انواع آسیب های اجتماعی اعم از بیماری، افسردگی، اعتیاد و غیره است بنابراین ضرورت برگزاری چنین جشنواره هایی احساس می شود.

وی برگزاری جشنواره سر سخن را از دو منظر پرکردن اوقات فراغت و استعدادیابی حائز اهمیت برشمرد و ابراز کرد: این که افراد طی این چهار روز با یکدیگر رقابت کرده و توانمندی های خود را در حوزه اجرا و گویندگی به منصه ظهور می گذارند هم اوقات فراغت خود را به بهترین روش پر می کنند و هم توانایی های خود را می‌سنجند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در پایان تصریح کرد: برگزاری همین جشنواره ممکن است سرنوشت چندین نفر را تغییر دهد و منجر به دوری از آسیب‌های اجتماعی شود، پس اگر چنین رویدادهایی در تمامی موضوعات برگزار شود قطعا موج زیادی از آسیب های اجتماعی را کاهش خواهد داد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..