نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

خط راه‌آهن باری باید از داخل شهر یزد خارج شود

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در ارتباط با راه‌آهن یزد گفت: خط راه‌آهن باری باید از داخل شهر یزد خارج شود.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار در دیدار با مدیران راه‌آهن یزد با اشاره به اینکه خط راه‌آهن یزد نقش مهمی در ترانزیت کشور ایفا می‌کند، اظهار داشت: بخش مهمی از حمل و نقل استان یزد وابسته به راه‌آهن است.

وی تصریح کرد: با این وجود این خط معایبی هم برای یزد دارد زیرا راه آهن شهر یزد را به دو قسمت تقسیم کرده و علاوه بر اینکه مشکلاتی برای رفت و آمد به وجود آورده، هزینه‌های زیادی را هم برای مردم و هم برای راه‌آهن به وجود آورده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس افزود: در سال‌های ۹۱ و ۹۲ این طرح را دنبال کردیم که خط قطار باری از یزد خارج شود و مصوبه آن را گرفتیم و به استان هم ابلاغ شد.

جوکار تصریح کرد: با این وجود در هشت سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم، متاسفانه اقدامی صورت نگرفت و مسئله و مشکلاتی که وجود داشت، باقی ماند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: در سفر حجت الاسلام رئیسی به استان یزد هم این موضوع را به صورت کتبی و شفاهی بیان کردیم که خط ریل باری باید از داخل شهر خارج شود تا حجم مشکلاتی که برای شهروندان به وجود آمده، کمتر شود.

وی ادامه داد: در برخی نقاط فاصله حریم راه‌آهن حفظ نشده و یا راه‌آهن اجازه ساخت و ساز به مردم نمی‌دهد به ویژه اینکه به دلیل قرار گرفتن در داخل شهر امکان توسعه ایستگاه راه‌آهن هم وجود ندارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با تاکید بر اینکه خط فعلی یزد به هیچ عنوان جوابگوی قطارهای باری نیست و باید از قطارهای باری از داخل شهر یزد خارج شود، گفت: طبیعتا با خروج این خط، ما نیاز به یک ایستگاه دیگر برای قطارهای باری با در نظر گرفتن لازمه‌های آن از جمله ایستگاه‌های تعمیر و سوخت‌رسانی و موارد مختلف دیگر داریم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..