بافق، اولویت گردشگری طبیعی استان یزد

سرپرست فرمانداری بافق گفت‌: در سند آمایش، اولویت گردشگری طبیعی به این این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی صمیمی در پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی گفت‌: بافق باید از تک محصولی بودن و اشتغال در معدن و صنایع وابسته به آن خارج شود و به دنبال احیای محصولات و فروش نخیلات باشد.

وی افزود: دو هزار هکتار نخیلات در بافق به صورت پیوسته ثبت ملی شده و یکی از برنامه‌های توسعه این شهرستان، جایگزین کردن و اصلاح نخیلات است.

سرپرست فرمانداری بافق بیان داشت: همان گونه که فولاد به دنبال تکمیل چرخه و تولید میلگرد و دیگر محصولات است، با اصلاح بذر، فرآوری خرما و توسعه محصولات نخیلات نیز می‌توان گام‌های موثری برای تکمیل چرخه کشاورزی آن برداشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق نیز گفت: با مطرح شدن این شهرستان به عنوان شهر ملی دست بافته‌های نخل، یک برند ویژه برای معرفی توانمندی مردم به وجود می‌آید.

لیلی رنجبر تصریح کرد: با این روند، موقعیت بسیار مناسبی برای حضور فعالان و هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه‌های بین‌المللی و ملی فراهم می‌شود. این امر موجب رونق حصیربافی و صنایع دستی در شهر می‌شود و می‌توان در جذب اعتبارات ملی نیز گام‌های مؤثری را برداشت.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال ملی شدن هنر صنایع دستی در سال‌های آتی، امکان معرفی بافق به عنوان شهر جهانی حصیربافی میسر می‌شود.

علی نوروز زاده شهردار بافق هم توجه ویژه به صنایع دستی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: اسناد سال ۱۳۳۲ شهرداری بافق نشان می‌دهد که یکی از درآمد‌های صادرات از حوزه دست بافته‌های نخل بوده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..