امام جمعه یزد:

استعداد جوانان ایرانی بالاتر از کشور‌های خارجی است

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر بهره گیری علم در صنعت، گفت: باید از ظرفیت جوانان تحصیلکرده دانشگاهی در تولید و صنعت بهره گرفته شود.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری در بازدید از شرکت فولاد آلیاژی ایران و دیدار با مدیران این شرکت گفت: باید به نحوی برنامه ریزی و فعالیت داشته باشید که بتوانید با بهره گیری از علم در صنعت و تولید، همراه با دنیا پیشرفت کنید و حتی پیشرفت‌های خود را به دنیا نیز عرضه کنید.

وی با تاکید بر اینکه تولید در کشور و استان ما باید به سمت دانش بنیان شدن پیش برود، اظهار داشت: غربی‌ها می‌خواهند بازار مصرفشان در همه امور تولید ، صنعت ، علم و حتی تغذیه باشیم و همواره وابسته به آن‌ها باشیم، بر همین اساس ، اندیشه ورز بودن را از سیستم آموزشی حذف کرده اند.

ناصری ادامه داد: از یک سو جوانان باید علم آموزی را در دانشگاه با تفکر و تدین و تعقل انجام دهند و از سوی دیگر ، واحد‌های بزرگ تولیدی و صنعتی باید با دانش بنیان شدن ، از ظرفیت این جوانان فارغ التحصیل استفاده کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: جوانان ما باید دست به تولید علم بزنند و بی شک استعداد و توانایی آنان بیشتر از بسیاری از کشور‌های خارجی است. اگر هوش و استعداد و امکانات دست به دست هم دهد، جوانان ما می‌توانند تولیدکننده علم و تکنولوژی باشند و حتی آن را به خارج از کشور نیز صادر کنند.

وی افزود: امروز کشور به مدد همین تولید علم در جهان مطرح شده و باید تلاش کنیم نام و آوازه کشور ما پررنگ‌تر شود به ویژه اینکه غرب و استکبار جهانی ، علم و امکانات خود را در اختیار دیگر کشور‌ها قرار نمی‌دهند تا مبادا آن‌ها رشد کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: امروز کشور ما در دانش هسته‌ای رشد چشمگیری داشته و بی شک جوانان ما در همه این زمینه‌ها می‌توانند پیشرفت کنند.

امام جمعه یزد همچنین در حاشیه بازدید از این شرکت گفت: شاهد رشد و پیشرفت بسیار خوبی در این واحد تولیدی هستیم و این واحد می‌تواند در آینده‌ای نزدیک ، زمینه ساز خودکفایی کشور در تولید بسیاری از قطعات باشد.

مدیران بخش‌های مختلف شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز در این بازدید به بیان پیشرفت‌ها و روند تولید در بخش‌های مختلف این شرکت پرداختند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

بخش نظردهی بسته شده است..