تشکیل هیأتهای میانجی‌گری ویژه اختلافات حقوقی حوزه نظام مهندسی در یزد

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد از تشکیل هیأت های داوری و صلح ویژه حل اختلافات حقوقی حوزه نظام مهندسی ساختمان در آینده نزدیک خبر داد.

«محمدرضا حداد» در نشست مشترک با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی و رئیس کانون داوری استان حل اختلافات مرتبط با نظام مهندسی را از طریق داوری و میانجی گری مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد: با فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری و از طریق فضای مجازی می‌توان شهروندان را ترغیب و تشویق کرد که حل اختلافات حقوقی را نخست به نهادهای داوری و میانجی گری محول کنند که از مزایای آن کاهش در پرداخت هزینه‌ها و پرهیز از گرفتار شدن در چرخه زمان بر دادرسی در مراجع قضایی خواهد بود.

این مقام قضایی تصریح کرد: یکی از سازمان‌هایی که بعضاً ممکن است اختلافات حقوقی در انجام مأموریت های ذاتی آن حادث شود و امکان حل و فصل آن از طریق مراجع داوری و میانجی گری است سازمان نظام مهندسی است.

حداد از اعلام آمادگی اداره توسعه حل اختلاف استان در جهت همکاری با سازمان نظام مهندسی استان به منظور تشکیل هیأت های داوری و صلح و سازش در استان خبر داد و تصریح کرد: با فراهم شدن مقدمات و زیر ساخت های لازم به زودی می توان هیأت های داوری و حل اختلاف را در سازمان نظام مهندسی استان تشکیل داد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، در این جلسه رئیس سازمان مهندسی استان و رئیس کانون داوران استان نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند و بر تشکیل هیأت‌های داوری و صلح و سازش تأکید شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..