فرماندار یزد تاکید کرد؛

رفع نواقص روشنایی معابر شهر میراث جهانی در آستانه نوروز

فرماندار یزد بر رفع نواقص روشنایی معابر شهر میراث جهانی به ویژه با فت تاریخی این شهر در آستانه نوروز ۱۴۰۱ تاکید کرد.

«سید محمد رستگاری»  در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط عضو این ستاد در سالن ولایت فرمانداری برگزار شد، با تاکید بر بازرسی های شبانه برای احصاء نواقص و رفع کاستی‌ها و ضعف سیستم روشنایی معابر شهرستان به ویژه بافت تاریخی، معابر اصلی و راه‌های دسترسی‌ به مجموعه‌های تاریخی شهر یزد در آستانه نوروز ۱۴۰۱، عنوان کرد: شرکت توزیع برق با وجود مشکلات متعدد از جمله کمبود اعتبارات، نگاه ویپه‌ای به این موضوع داشته باشد.

وی همچنین موضوع ساماندهی سرویس‌های بهداشتی موجود در سطح شهعر برای استفاده مسافران نوروزی را حائز اهمیت خواند و ضمن تاکید بر لزوم نظارت و سرکشی مداوم این بخشها برای رفع مشکلات، ابراز امیدواری کرد؛ با توجه به توضیحات معاون شهردار در این نشست پیرامون بازسازی برخی سرویس‌های بهداشتی عمومی در مناطق تاریخی شهر مانند سرویس‌های بهداشتی خیابان مسجد جامع و مجموعه تاریخی امیرچخماق و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی بوستانها و پارکها در نوروز سال جدید مشکلی در این رابطه را شاهد نباشیم.

رستگاری در خصوص رسیدگی به موضوع نظافت مستمر بافت تاریخی، ساماندهی ورودی‌های شهر یزد، زیباسازی و نصب المانهای نوروزی، تدوین موازین بهداشتی فعالیت نوروزگاه‌ها و صدور احکام کمیته‌های ستاد سفر و ابلاغ برنامه‌ها به دستگاه‌های مرتبط و اصناف برای خدمات‌رسانی بهتر در ایام نوروز را مورد تاکید قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: نوروز تنها برای مسافران نیست بلکه با توجه به شرایط کرونایی دو سال اخیر باید خدمات مناسبی نیز به شهروندان در این ایام ارائه شود لذا دستگاه‌های متولی در مباحث خدمات‌رسانی در این رابطه نیز اهتمام لازم را داشته باشند.

فرماندار رسیدگی و ساماندهی مسائل مربوط به کمپ‌های گردشگری در کویر، محدودیتهای ترافیکی، اسکان مسافران نوروزی و مباحث امنیتی و انتظامی و موارد مربوط به ستاد بحران را نیازمند برگزاری جلسات جداگانه‌ای با مسئولان مربوطه، فعالان هر کدام از این بخشها و در صورت نیاز معتمدین محلات ذکر کرد.

نمایندگان هر کدام از دستگاه‌های حاضر در این نشست نیز موضوعات و پیشنهادات خود را برای ارائه خدمات بهینه و مناسب به مسافران و شهروندان در ایام نوروز ۱۴۰۱ ارائه کردند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..