درخشش رساله دانشجوی یزدی در انجمن تخصصی اروپایی

دانش‌آموخته سابق دانشگاه یزد برنده جایزه بهترین رساله دکتری در یک انجمن تخصصی اروپایی شد.

به گزارش یزدی نیوز، پایان‌نامه دکترای امیر کفشدار گوهرشادی دانش‌آموخته این دانشگاه با عنوان «پیشرفت‌های پارامتری و هندسه‌ی جبری در تحلیل استاتیک برنامه‌ها» از انستیتوی علم و فناوری اتریش (IST Austria) به عنوان بهترین پایان‌نامه دکترای انجمن اروپایی زبان‌های برنامه‌نویسی و سیستم‌های کامپیوتری (EAPLS) معرفی شد.

به گزارش EAPLS، این جایزه که در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده، همه ساله به نویسنده پایان‌نامه‌ای اهدا می‌شود که نوآورانه‌ترین و تأثیرگذارترین نقش را در زمینه پژوهشی زبان‌های برنامه‌نویسی و سیستم‌های کامپیوتری داشته باشد و هدف از آن نیز معرفی کار‌های عالی در این حوزه، کمک به پیشرفت و تعالی برندگان و ایجاد رقابت در بین دانشجویان دکترا است.

براساس این گزارش، برنده جایزه بهترین پایان‌نامه دکترای انجمن اروپایی زبان‌های برنامه‌نویسی و سیستم‌های کامپیوتری (EAPLS) ازسوی کمیته بین‌المللی متشکل از استادان برتر این رشته در دانشگاه‌های سراسر جهان انتخاب می‌شود که برخی از معیار‌های انتخاب آن عبارتند از میزان نوآوری، تأثیرگذاری علمی و کیفیت نوشتار.

در گزارش دریافتی از معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه همچنین آمده است، کمیته داوری این جایزه، پایان‌نامه امیر کفشدار گوهرشادی را «یک اثر برجسته» خوانده و آن را به عنوان برترین پایان‌نامه در میان صد‌ها نامزد از دانشگاه‌های مختلف انتخاب کرده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..