گره کور یک طرح ترافیکی در یزد

شهرداری یزد: برای رفع ترافیک سنگین خیابان گلستان یزد، استاندار ورود کند.

به گزارش یزدی نیوز، مشکل ترافیکی خیابان گلستان و تقاطع منتظر فرج در منطقه صفائیه یزد مشکلی که سالهاست حل نشده است.

با طرح این موضوع رئیس پلیس راهور استان یزد در برنامه پرسو جو شبکه یزد گفت: موضوع ترافیک خیابان گلستان و تقاطع منتظر فرج که ۵ یا ۶ راه به آن منتهی می‌شود سال‌ها قبل در شورای ترافیک شهرستان مطرح شد و مصوبه احداث رفوژ میانی در تقاطع به تصویب رسید.

زارع افزود: یک طرفه کردن معبر منتهی به محل نیز مورد تصویب قرار گرفت که بر این اساس کوچه ارشاد اسلامی یک طرفه شد، اما این مسئله از سوی رانندگان رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد من و همکارانم در شهرداری این بود که تقاطع را به صورت زمان دار مدیریت کنیم که کار به مشاور سپرده شد و منتظر جواب هستیم.

رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: هرچند در طولانی مدت احداث میدان در محل مورد نظر هست، ولی باتوجه به اینکه آزاد سازی دارد و امکان احداث میدان در کوتاه مدت میسر نیست تقاطع زمان دار و نصب دوربین نظارتی مشکل حل می‌شود.

زارع افزود: تا قبل از نصب دوربین نظارتی با حضور پلیس این موضوع کنترل خواهد شد.

استاندار باید ورود کند

اما در ادامه معاون امور زیر بنایی وحمل و نقل شهری شهرداری یزد گفت: این تقاطع و گره، طرح مصوبه میدان دارد که در سال ۱۳۹۴ به تصویب رسید، اما مشکل آزاد سازی زمین‌های جنوب دانشگاه را داریم که مصادیق آن حدود ۱۶ هزار متر مربع است.

سلمانی افزود: به طور کلی زمین‌های دولتی برابر قانون بعد از متراژ عیانی باید از شهرداری استعلام گرفته و اخذ سند کنند و چنانچه در مسیر هستند آزاد سازی را انجام داده و سند بگیرند که متاسفانه دانشگاه این کار را انجام نداده و سند گرفته است که الان ما باید هزینه آزاد سازی پرداخت کنیم.

وی گفت: اما اینکه چطور دانشگاه در سال ۹۸ بدون هماهنگی با شهرداری سند گرفته موضوعیست که باید از مراجع استان سوال شود.

معاون امور زیر بنایی وحمل و نقل شهری شهرداری یزد افزود: کلیه اراضی دولتی قبل از گرفتن سند باید از مسکن و شهرسازی در خصوص طرحشان استعلام بگیرند و اگر طرح تفصیلی عقب نشینی دارد رایگان انجام دهند.

سلمانی ادامه داد: از نظر قانون اراضی دولتی، این سند قانونی نیست و دو قسمت دانشگاه طرح مصوب عقب نشینی دارد که باید اجرا شود.

وی گفت: برای حل این موضوع استانداری فصل الخطاب هست و باید به موضوع ورود کنند.

شهرداری باب تعامل را بسته است.

اما نظر معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه یزد این است که ابتدا شهرداری باید از تراکم فروشی و شهر فروشی، دستکاری کاربری‌ها و آپارتمان سازی که بیش از اندازه کشش شهر بوده و منجر به چنین گره‌های ترافیکی در منطقه شده خودداری کند.

رفیعیان افزود: سال ۹۷ طرح باغ کتاب یزد مطرح کردیم که براین اساس شهر را پیاده مدار وانسان محورکنیم تا هم رسالت اجتماعی وهم آزاد سازی را انجام دهیم که دوستان شهرداری باید جواب گو باشند که چرا طرح را معطل گذاشتند.

وی درمورد طرح آزاد سازی دانشگاه هم گفت: اینجا دانشگاه علوم انسانی ما و بعد هم خوابگاه پسران بوده و از سال ۶۷ که کلنگ دانشگاه یزد به زمین خورده حصار کشی شده و متعلق به دانشگاه بوده، اما قانون راه و شهر سازی می‌گوید ابتدا باید ساخت و ساز شود تا سند بدهیم.

وی گفت: طرح میدان و طرح تفصیلی را بعدا به این خیابان و به زمینی که به دانشگاه واگذار شده بوده تعریض داده اند که ما گفتیم بیایید تعامل کنیم که شهرداری باب تعامل را بسته است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..