استاندار یزد در نشستی فوق‌العاده تاکید کرد؛

کاهش مصرف گاز در اولویت اجرا/برقراری گاز خانگی و تجاری خط قرمز مدیریت استان

استاندار یزد با تاکید بر این که کاهش مصرف گاز باید در اولویت اجرایی تمام اصناف و واحدهای تولیدی استان قرار گیرد، برقراری گاز خانگی و مراکز تجاری، گلخانه‌ها و جایگاه‌های سی‌ ان‌ جی را خط قرمز مدیریت استان خواند.

«مهران فاطمی» در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان یزد که برای مدیریت سریع و صحیح انرژی در استان برگزار شد، اظهار کرد: برقراری گاز خانگی، مراکز تجاری، گلخانه‌ها و جایگاه‌های سی‌ ان‌ جی، خط قرمز مدیریت استان است و مسئولان باید طوری برنامه‌ریزی کنند که با قطعی در این حوزه خللی ایجاد نشود.

وی برگزاری جلسه اقناعی با تشکل‌های صنعتی و انجمن‌های کاشی و سرامیک برای کاهش مصرف گاز را ضروری دانست و افزود: دست‌اندرکاران برای بحث کاهش سهمیه گاز صنایع باید هر صنعتی را متناسب با ظرفیت آن مد نظر گرفته و نسبت به مدیریت مصرف گاز آن اقدام کنند.

استاندار با بیان این‌ که تمام ادارات دولتی، بانکها، نهادهای نظامی و انتظامی، مدارس و اماکن عمومی باید دمای خود را در حالت آسایش یعنی ۱۸ درجه قرار دهند، گفت: کاهش مصرف گاز باید در اولویت اجرایی تمام اصناف و واحدهای تولیدی قرار گیرد.

فاطمی تصریح کرد: با توجه به خاص بودن دمای هوا و یخبندان در نیمه شمالی کشور، خانوارها در دیگر مناطق مختلف باید نسبت به صرفه جویی و کاهش مصرف گاز به طور جدی اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌ که شرکت پخش فرآوردهای نفتی استان هم باید نسبت به تمهیدات لازم برای تأمین سوخت جایگزین ویژه دامداران، گلخانه‌ها و مرغداری‌ها اقدام کند، بیان کرد: سازمان صمت هم تدابیر لازم برای پشتیبانی از نانوایان و واحدهای صنعتی و تولیدی را در دستور کار قرار دهد.

استاندار یزد در پایان گفت: ستاد مدیریت بحران استان هم باید با رصد مستمر شرایط استان‌های همجوار نسبت به مدیریت لحظه‌ای شرایط اقدام کند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..